ردیاب جیوه ای

ردیاب جیوه ای

ردیاب جیوه ای

به طور کلی در دنیای فلزیابی ابزارات زیادی جهت شناسایی و کاوش طلا وجود دارد . هر کدام از این سیستم ها کارایی خاص خود را دارند . این تکنولوژی ها شامل نقطه زن ها ، پین پوینتر ها ، اسکنر ها و غیره می شوند . یکی از این ابزارات مهم ردیاب جیوه ای است .
به طور کلی ردیاب یا همان شعاع زن دستگاهی است که محدوده تقریبی یک فلز را نشان می دهد . در واقع شما در زمان شروع به فلزیابی در یک زمین بزرگ ، هیچ ایده ای نخواهید داشت که از کجا شروع به کاوش کنید . اگر بخواهید صرفا با یک نقطه زن در یک سطح به کاوش بپردازید ، کار خیلی سختی خواهید داشت .
زیرا هرگز نمی توانید با یک دستگاهی که فلز را موضعی شناسایی می کند در زمین بزرگی که حتی مکان حدودی فلز برایتان مشخص نیست ، کار خاصی انجام دهید یا به دستاورد بزرگی برسید . در نتیجه وجود ردیاب ضروری است .

ردیاب جیوه ای چیست ؟

ردیاب جیوه ای یک نوع شعاع زن است که با جیوه کار می کند . این دستگاه به ردیاب خوراک خور یا گاها ردیاب دو آنتنی هم معروف است . بر خلاف تکنولوژی پیشرفته ای که دارد ، ظاهری ساده و کارکردی آسان دارد . این دستگاه که بسیار کاربردی است ، به نحو بدیهی و واضحی موقعیت تقریبی فلز مورد نظر را آشکار می کند . ردیاب جیوه ای این روز ها طرفداران زیادی پیدا کرده است و با وجود قیمت کمی که دارد ، باعث شده است شرکت های زیادی به تولید آن بپردازند و محبوبیت این دستگاه چند برابر شود .

این شعاع زن دو آنتنی ، یک فلزیاب مقرون به صرفه به حساب می آید که نسبت به هزینه ناچیزی که دارد ، کارایی آن بسیار بالا است . گاها مشاهده خواهید کرد که افرادی خودشان این دستگاه را ساخته باشند و اقدام به فروش آن کنند . اما این دستگاه ساختار سیستم پیچیده ای دارد و قاعدتا یک فرد نمی تواند به تنهایی یک دستگاه درست و کاربردی بسازد . در نتیجه فقط و فقط این دستگاه را از شرکت های معتبر تهیه کنید .

کارکرد ردیاب جیوه ای

این ردیاب دارای دو دسته است . در نتیجه یک فرد باید با هر دست خود یکی از دسته های آن را بگیرد و با آهسته راه رفتن و توقف پی در پی ، به دستگاه اجازه جهت یابی دهد . هردو آنتن دستگاه به صورت چرخشی دوران پیدا می کنند و در یک شعاع دایره ای می چرخند . جابجایی خود را ادامه می دهید تا جایی که هردو آنتن دستگاه به شکل ضربدری و مانند تیغه های قیچی همدیگر را قطع کنند . محل تقاطع دو آنتن دستگاه ، محل قرارگیری فلز است .

دقت کنید که وقتی دسته های ردیاب را در دست دارید ، زاویه آرنج شما باید 90 درجه باشد . همچنین فردی که به دلایلی مانند جراحی از قبل در بدن خود پلاتین دارد نمی تواند با دستگاه کار کند یا از آن نتیجه بگیرد . کار با ردیاب جیوه ای نیاز به تمرین دارد و فرد باید بعد از آموزش اولیه ، چندین بار از دستگاه استفاده کند . پس از آن فرد می تواند با استفاده از دستگاه در مکان های عاری از موانع آهکی و لایه های ذرات اضافی ، در مکان های برون شهری مانند بیابان ها و دشت ها ، با قرار دادن فلز به صورت آشکار و نهان دستگاه را تست کرده و با آن تمرین کند .

مزایای ردیاب جیوه ای

1. آسانی در حمل و نقل : این دستگاه یک ویژگی مشترک با فلزیاب موبایلی دارد و آن سبک بودن آن است . این سهولت در حمل ، باعث محبوبیت دو چندان این دستگاه می شود . زیرا در هنگام فلزیابی در مواردی پیش می آید که فرد چندساعت احتیاج به گشت و گذار و جستجو در یک مکان دارد و اینکار با یک دستگاه سنگین ممکن نیست .

2. کارکرد آسان و ساده : طبیعی است که کار با این دستگاه مانند هر دستگاه دیگری احتیاج به تمرین مداوم دارد و به اصطلاح باید قلق آن دستتان بیاید . اما در حالت کلی کارکردی بسیار ساده دارد و همانطور که در توضیحات ذکر شد ، فرد خیلی راحت می تواند کارایی آن را بیاموزد .

3. قیمت مناسب : این فلزیاب دارای قیمتی بسیار مناسب است و می توان گفت برای افرادی که بودجه زیادی را برای دستگاه کنار نگذاشته اند بسیار مناسب است . این ردیاب در مقایسه با دیگر دستگاه ها کارایی بالا اما در عین حال بسیار مقرون به صرفه است .

خرید ردیاب جیوه ای

همانطور که ذکر شد ، ردیاب های جیوه ای ظاهری ساده دارند . تکنولوژی پیشرفته و ساختار پیچیده این دستگاه در پشت ظاهر ساده آن پنهان می شود . در این میان افرادی هستند که دانشجوهای رشته الکترونیک و یا تعمیرکاران این رشته هستند و گروهی یا فردی اقدام به ساخت دستگاه ها می کنند . در حالی که این دستگاه ها در اکثر مواقع کارایی خاصی ندارد . یا در صورت کارکرد ، درصد خطای 50 تا 70 درصدی را تضمین می کند .

این مدل افراد به طور معمول به دلیل دست ساز بودن دستگاه ، آن را با قیمتی پایین تر قیمت کارخانه به فروش می گذارند و با این کار ، باعث می شوند عده از مردم فریب خورده و از آنها خرید کنند . اما با خرید از این قشر از افراد ، فرد صرفا مسبب اتلاف وقت و پول خود می شود . زیرا این دستگاه های تقلبی حتی با پاکت های سیگار در زیر زمین به صدا در می آیند .

فاکتور های خرید ردیاب جیوه ای

نکات مهمی در زمان خرید ردیاب ها و دیگر فلزیاب ها وجود دارد که شرکت ما همیشه در مقالات به آنها اشاره می کند و به خریداران گرامی توصیه هایی جهت یک خرید سودمند تر می کند . توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد . اگر هر یک از موارد زیر را در هنگام برخورد با فروشنده مشاهده کردید ، هرگز اقدام به خرید نکنید .

  1. دستگاه های دست دوم و کارکرده
  2. دستگاه های نامشخص و بدون برند
  3. دستگاه های خیلی ارزان یا خیلی گران
  4. دستگاه های فاقد تست و آزمایش نشده
  5. دستگاه های بدون مشخصه یا فاکتور خرید
  6. دستگاه های با قابلیت های غیر منطقی و غیر علمی
  7. دستگاه های فاقد گارانتی و عدم خدمات پس از فروش

سخن پایانی

جهت مطلع شدن از قیمت معمول و نرخ صحیح هر دستگاه ، می توانید در بازار طلایابی و فلزیابی تحقیق نموده و با گشت و گذار در سایت های شرکت های معتبر ، از این اطلاعات آگاه شوید . هرچند از آن جا که این کار آن قدر که به نظر می آید سهولت نداشته و نیاز به زمان زیادی دارد ، می توانید از گزینه ای راحت تر بهره ببرید.

مشاوران ارشد شرکت ما آماده خدمت رسانی همه جانبه با پاسخ گویی به هر پرسش شما به صورت حضوری ، تلفنی یا مجازی در زمینه قیمت های اصلی هر دستگاه فلزیاب و بقیه موارد به صورت رایگان می باشند .

شرکت ما مناسب ترین و موثرترین دستگاه ها را از میان تمام تکنولوژی ها و برند های فلزیاب موجود در بازار به شما برای رسیدن به مقصود اصلی خودتان معرفی می نماید و همچنین زمین مناسب برای آزمایش دستگاه در اختیارتان می گذارد تا شما به دست خود هم در زمین و هم در عمق خاک ، سیستم این دستگاه را تست نمایید و همچنین با کارایی آن به طور کامل آشنا گردید .

دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه