دستگاه گنج یاب

دستگاه گنج یاب

اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که با شنیدن واژه خرید طلایاب و گنج یاب کنجکاو شدید که بدانید دقیقا دارند از چه چیزی صحبت می کنند ، با ما همراه باشید تا به طور کامل با مفهوم دستگاه گنج یاب ، انواع مدل ها ، کاربرد و چگونگی کارکرد آن آشنا شوید .

ما با شنیدن اسم گنج یاب ، به طور طبیعی به شناسایی گنج و اجسام قدیمی فکر می کنیم . این دستگاه توانایی تشخیص اجسام فلزی در هر مکان را دارند . هر چقدر دستگاه از توانایی تشخیص بالاتری برخوردار باشد ، اغلب هم گران تر است و قطعا دارای کارایی و کیفیت بسیار بالاتری نیز خواهد بود .

کارکرد بهتر این دستگاه گنج یاب سبب می شود اشیای ارزشمند تر به صورت واضح تر جداسازی شده و یافت شود . کاربرد این دستگاه ( گنج یاب ) همانند دستگاه فلزیاب و طلایاب است ، لذا نحوه کارکرد آن است که این دستگاه را از دو دسته دستگاه دیگر متمایز می نماید .

تفاوت میان دستگاه گنج یاب و فلزیاب

احتمال دارد گاهی با این مطلب روبرو شوید که یک گنج یاب کاربردی صرفا برای کشف فلزات قدیمی داشته و گنج یابی حرفه ای تفاوتش در این است که قادر است دیگر فلزات جدید تر را شناسایی کند .

اما خوب است که بدانید که برای یک فلزیاب پیشرفته یا گنج یاب حرفه ای ، کاوش فلز قدیمی و فلزات جدید در صورت مجهز بودن و داشتن تجهیزات و ابزار حرفه ای ، تفاوت چندانی ندارد .

اگر یک فلزیاب بتواند یک فلز قدیمی را تفکیک و کشف کند ، به طور قطع به یقین می تواند در رابطه با فلزات جدید نیز شما را به هدف برساند .

بعید است که در زمینه ی فلزیاب و طلایاب به دنبال تحقیق بوده باشید و با معنا و مفهوم گنج یاب آشنا نشده باشید . اما برای اطمینان خاطر ، بار دیگر عنوان میکنیم که فلزیاب یک دستگاه موثر در کاوش فلزات در عمق زمین و یا دورن اجسام است .

طبق باور قدیمی فلزیاب گنج را پبدا می کند . دستگاه فلزیاب انواع مختلفی دارد . در نتیجه پیش از هر چیز می بایست مانند هر کالای دیگری ، اطلاعاتی را که پیش از خرید یک محصول احتیاج به بررسی دارد را به دست آورده و آنها را بسنجید . برای این کار می توانید بر روی واژه معنی و مفهوم فلزیاب کلیک کنید .

اما گنج یاب ویژگی هایی دارد که باعث می شود خاص شود و صرفا جهت یافت فلزات با ارزش در زیر زمین به کا ربرده شود . ادامه به شکل بهتری از معنی و مفهوم گنج یاب مطلع می شوید .

ویژگی متمایز کننده دستگاه گنج یاب

شاخص مهم این این دستگاه این است که برای طلاها و دیگر فلزات ارزشمند قدیمی  مورد استفاده قرار می گیرد . این فلزات معمولا سال های طولانی بسیاری است که زیرخاک ، در غار یا تونل ها قرار دارند .

همانطور که احتمالا می دانید ، اجسام فلزی طبیعی یا بسیار قدیمی مدفون در زیر خاک ها ، فرکانس های متفاوتی دارد . لذا دستگاه های فلزیاب ساده یا طلایاب ها ممکن است اصلا این ویژگی ها را نشان ندهد و شما با اشتباه روبرو شوید .

دستگاه های گنج یاب می تواند ارزشمند بودن یا نبودن فلز یا به عبارتی طلا یا طلا نبودن فلز را نشان دهد . در توضیح معنا و مفهوم گنج یاب ، می توان گفت جستجو و شناسایی موقعیت اشیای گران بها ، فلزات ارزشمند و یا اجسام قیمتی مدفون در زیر زمین ، به کار می رود .

شاخص های دستگاه گنج یاب

از ویژگی های دیگر دستگاه گنج‌یاب می توان به کارایی از آن در پیدا کردن کابل و لوله در زیر خاک اشاره کرد . همچنین قادر به شناسایی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی شهری است که مکان آنها به طور کامل مشخص نیست .

این دستگاه قابلیت تشخیص لوله های آهنی آب و فاضلاب که در زیر زمین وجود دارد را نیز دارد . بدیهی است که به همین دلیل توسط شرکت های مربوطه در این حوزه نیز استفاده می شود .

همچنین از ویژگی های دیگر این دستگاه می شود به عملیات نیروهای پلیس برای تشخیص دینامیت ، مواد منفجره و عملیات تروریستی اشاره کرد .
لازم به ذکر است از شاخص های اصلی این دستگاه ، شناسایی و پیدا کردن آثار باستانی ارزشمند در زیر خاک از انواع تمدن های قدیمی و سرزمین های وجود داشته در گذشته ، می باشد .

کاربران دستگاه گنج یاب

می تواند برایتان جالب باشد که بدانید استفاده کنندگان و کاربران دستگاه های گنج یاب در اکثر مواقع توسط باستان شناسان ، کارشناسان اشیای عتیقه و حوزه های اکتشافات هستند و به طور عمده این دستگاه برای این قشر اهمیت بسیار زیادی دارد . اما نمی توان گفت که فقط این دسته از افراد از این دستگاه استفاده می کنند .

همواره مواردی که توسط گنج یاب یافت می شود در اغلب مواقع پس از تفکیک بسیار ارزشمند به شمار می روند . درنتیجه افراد فراوانی هم وجود دارند که که این دستگاه را تهیه کرده و از آن به صورت سودمندی استفاده می کنند .

لازم به ذکر است که کاربران این دستگاه معمولا با این کار بهره زیادی نصیبشان می شود . به طور کلی اشخاصی که این دستگاه ها را به صورت داوطلبانه و برای مقصود خویش خریداری و درست استفاده می کنند ، در اکثر اوقات پس از چند ماه طوری به نتیحه مورد انتظار می رسند و راضی می شوند که سپس برای خرید دستگاه های پیشرفته تر و ابزار های مکمل آن اقدام می کنند .

معنی و مفهوم دستگاه گنج یاب حرفه ای

این نوع از گنج یاب ها دارای کیفیتی بالاتر ، قدرت تشخیص قوی تر ، شناسایی در اعماق بالاتر و شعاع بیشتر ( در هنگام کاوش ) هستند . این نوع گنج یاب ها معمولا بسیار کمیاب بوده و قیمت به نسبت بالاتری نیز دارند .

گنج یاب های حرفه ای همیشه مکمل هستند . گنج یاب مکمل یعنی دستگاهی که ابزارات و سیستم هایی کامل کننده در کنار خود دارد که در کاوش می تواند بسیار مفید باشد. از جمله این ابزارات می توان به ردیاب ، اسکنر ، مانیتور و غیره اشاره کرد .

گنج یاب های حرفه ای ، دستگاه های وارداتی را مشمول می شوند و معمولا از جمله دستگاه هایی هستند که توسط برند های معروفی در این زمینه تولید می شوند . گنج یاب حرفه ای شامل تکنولوژی نوین و پیشرفته تری می شود که در هر فروشگاهی پیدا نمی شود .

معمولا قیمت این مدل دستگاه های پیشرفته زیاد بوده و واردات آن توسط هر شرکتی انجام نمی شود . اما اکثر فروشندگان کلاهبردار مدعی فروش آن هستند و از اینکار سو استفاده می کنند . البته فروشندگان کلاهبردار ، در اغلب مواقع به صورت تقلبی این دستگاه هارا با قیمت هایی غیر استاندارد به فروش می گذارند . پیشنهاد می شود متقاضیان و خریداران این دستگاه ها قبل از خرید گنج یاب های حرفه ای ، تحقیقات خود را به صورت کامل انجام دهند تا مورد سو استفاده کلاه برداران و افراد شارلاتان قرار نگیرند .

ویژگی های دستگاه گنج یاب حرفه ای

تأثیرات میدان مغناطیسی و الکتریکی یعنی فرستنده ( دستگاه ) و گیرنده ( فلز ) ، اساس عملکرد تمام این دستگاه ها می باشد . بیاید با ویژگی های اصلی گنج یاب های حرفه ای آشنا شویم .

  1. توانایی استفاده و کارایی در عمق زیاد و وسعت بالا .
  2. مجهز به نمایان کننده و دارای صفحه نمایشگر دیجیتال .
  3. قابلیت تفکیک فلزات از دیگر اشیای مدفون در زیر خاک .
  4. عدم حساسیت در برابر شرایط خاک، آب و املاح معدنی است .
  5. وجود نشانگر حساسیت که از مشخصات ضروری به شمار می رود .
  6. وجود سیستم های تصویربرداری سه بعدی و پیشرفته در تشخیص .
  7. قابلیت کاربرد در زمین های هموار و غیر هموار با بافت خاک متفاوت .
  8. وجود قابلیت ردیابی حداقل از عمق 4 متر به بالا در درون زمین یا در دیوار .
  9. دارای سیستم های مغناطیس سنج و دریافت قدرتمند امواج مغناطیسی .
  10. قابلیت تفکیک کردن کامل و موثر فلز ارزشمند ( طلا ) از فلزات کم ارزشتر دیگر .
  11. دارای بالانس دستی برای افزایش عمق نفوذ درون زمین و اجسام در مواقع مورد نیاز .
  12. دارنده سیستم صوتی قوی هنگام کاوش ، شناسایی و هشدار در مواقع شناسایی اشیای ارزشمند .

فاکتور هایی برای خرید دستگاه گنج یاب

فاکتور های زیادی برای خرید دستگاه در موقع انتخاب نهایی وجود دارد . اما ذهن ما دارای باور های اشتباه زیادی در این موارد است . می توان گفت که بخشی از آن به دلیل محدودیت استفاده از تجهیزات قدرتمند تر باشد که فقط در بازار های جهانی عرضه می شوند .

به طور مثال مدام در تبلیغات مشاهده می کنیم که دستگاه هایی که صرفا هزینه بیشتری برای تهیه احتیاج داشته باشند بهتر هستند . هم می توانند کیفیت کاری بالاتری داشته باشند و هم در واقع تشخیص ( گنج ) را تضمین می کنند . در صورتی که این کلام بخشی از یک شگرد کاملا واضح و معمول برای کلاه برداری و مورد استفاده فروشندگان شارلاتان است .

درواقع نه تنها فقط قیمت بالای یک کالا به نمی تواند نشان دهنده ارزش و کیفیت بالای آن محصول باشد ، بلکه برخی از نوع های دستگاه ها امکان دارند قیمت واقعی در بازار ایران نداشته باشند و مشتریان به دلیل آگاه نبودن از چنین موضوعی هم وقتشان و هم پولشان هدر برود و در آخر هیچ سودی عایدشان نشود . در نتیجه باید بدانید که فلزیاب های صرفا گران ایده آل شما نخواهند بود .

سخن پایانی

همانطور که تا اینجا ذکر شد ، برای خرید یک دستگاه گنج یاب مناسب ، به خصوص اگر قصدتان تهیه دستگاهی با کیفیت و تحقق گر انتظارات می باشد ، به طور حتم به داشتن اطلاعات کافی درمورد جزئیات ، ویژگی ها ، انواع مدل ها ، نحوه کارکرد و کاربران آن احتیاج دارید .

اگر ملاحظه بفرمایید ، تنها با خواندن این مقاله از خیلی از افراد تا الان نیز جلو افتاده اید و اطلاعات زیادی به دست آوردید . برای پاسخ به هرگونه پرسشی و آموزش جامع و کامل درباره دستگاه های فلزیاب ، طلایاب و گنج یاب ، مشاوران ارشد شرکت اهورا فلزیاب آماده خدمت رسانی به شما متقاضیان عزیز از انواع راه های حضوری ، تلفنی و مجازی در شبکه های اجتماعی می باشند .

همچنین در صورت تمایل به خریداری می توانید تماس حاصل فرموده و به صورت حضوری یا غیر حضوری محصول خود همراه گارانتی 5 ساله و آموزش کامل از شرکت ما دریافت کنید.

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس جهت مشاوره :

مهندس پاکزاد 09124140052

ارسال دیدگاه