طلایاب حرفه ای

طلایاب حرفه ای

دستگاه های فلزیابی و طلایابی انواع متفاوتی دارند که هر یک کاربرد های خاص خود را دارند . به طور مثال بعضی از طلایاب ها صرفا می توانند تا عمق نهایت 50 سانتی متری را تشخیص بدهند که پین پوینتر نام دارند .در حالی که بعضی نقطه زن ها می توانند طلا را تا اعماق 10 متری را نیز شناسایی کنند . از طرفی شعاع زن ها می توانند تا شعاع زیادی را پوشش دهند و به طور کلی فلز را ردیابی کنند . برای دانستن تفاوت نقطه زن و شعاع زن می توانید بر روی آن کلمه کلیک کنید . اکثر افراد به دنبال یک طلایاب حرفه ای هستند که با آن کار خود را آغاز کنند.

طلایاب حرفه ای چیست ؟

به طور کلی طلایاب های حرفه ای ویژگی های توسعه یافته تری نسبت به دیگر دستگاه ها دارند .

این طلایاب ها می توانند در اعماق بالاتری تشخیص بدهند و البته که قیمت بالاتری نیز دارند . تمامی طلایاب هایی که بتوان آن ها را حرفه ای و پیشرفته تلقی کرد ، وارداتی هستند .

طلایاب وارداتی یا همان فلزیاب خارجی ، برتری های بسیار بیشتری نسبت به دیگر دستگاه ها دارد . به طور کلی اینکه یک طلایاب حرفه ای است یا معمولی یا ضعیف ، را فقط می توان با به کار گرفتن آنها مشخص کرد . با استفاده از آنها در انواع زمین های هموار و غیر هموار ، تفاوت آنها به طور کامل مشخص است .

لازم به ذکر است که طلایاب های حرفه ای به دلیل داشتن قدرت بیشتر ، دارای قیمت بالاتری نیز هستند . قیمت فلزیاب های پیشرفته معمولا از 50 میلیون به بالا هستند . به طور طبیعی در میان محصولات شرکت های طلایاب ، دستگاه های خارجی هر چقدر قیمت بالاتری داشته باشند ، از تکنولوژی با کیفیت تر و بروز تری نیز برخوردارند . اما این قاعده صرفا برای زمانی صدق می کند که از یک شرکت معتبر خرید خود را انجام دهید .

ویژگی های طلایاب حرفه ای

ویژگی طلایاب های حرفه ای به شرح زیر است:

  1. توانایی کارایی و موثر در عمق زیاد و وسعت بالا
  2. مجهز به نمایشگر و دارنده صفحه نمایشگر دیجیتال .
  3. عدم حساسیت در برابر شرایط خاک ، مایعات و املاح معدنی .
  4. دارای سیستم های تصویربرداری سه بعدی و پیشرفته در شناسایی .
  5. دارنده نشانگر حساسیت که از مشخصات ضروری به شمار می رود .
  6. قابلیت کاربرد در زمین های غیر هموار و هموار با بافت خاک متمایز .
  7. وجود قابلیت ردیابی حداقل بیشتر از 4 متر در درون زمین یا در دیوار .
  8. وجود سیستم های مغناطیس سنج و دریافت قدرتمند امواج مغناطیسی .
  9. قابلیت تفکیک کردن کامل و موثر فلز ارزشمند ( طلا ) از فلزات کم ارزشتر دیگر .
  10. دارنده بالانس دستی برای افزایش عمق نفوذ درون زمین و اجسام در مواقع مورد نیاز .
  11. دارای سیستم صوتی قوی هنگام کاوش ، شناسایی و هشدار در مواقع شناسایی اشیای ارزشمند .

ابزارات جانبی طلایاب حرفه ای

کیت های طلایاب پیشرفته ، ابزارات قدرتمندی نیز در کنار خود دارند که آنها نیز کاربرد های مخصوص خود را دارند و می توانند در طلایابی موثر جلوه کنند . از این سیستم ها می توان به لپتاپ یا تبلت ، هدفون ، بیلچه چندکاره ، لوپ های تعویضی ، دسته نگه دارنده و غیره اشاره کرد .

این طلایاب ها دارای اسکنر های تصویری نیز هستند که تاثیر زیادی در آسان تر شدن عملیات شناسایی فلزات دارند . دستگاه های چندکاره ، همان طلایاب های حرفه ای هستند که معمولا شامل کیت های مجهز به پین پوینتر ، سوپر اسکنر و ردیاب هستند . این دستگاه ها معمولا قیمت بالاتری نیز دارند .

هر یک از این ابزارات کاربرد خاص خود را دارند . به طور مثال وقتی قصد دارید در یک زمین شروع به فلزیابی کنید ، هیچ ایده ای ندارید که در کجا از نقطه زن به طور جزئی استفاده کنید . در نتیجه به یک ردیاب احتیاج دارید تا به طور کامل شعاع فضا را برای شما ردیابی کند و به شما اطلاعات حدودی درباره مکان دفینه ها بدهد .

همچنین پس از حفاری یک مکان به واسطه شناسایی توسط نقطه زن ، به یک پین پوینتر یا همان فلزیاب دستی احتیاج پیدا می کنید که با آن مکان دقیق فلز را شناسایی کرده و همان جا را با بیلچه حفاری کنید . استفاده از این سیستم های مکمل احتیاج به مهارت نیز دارد . اپراتور باید بداند از هر کدام در کجا بهره بگیرد تا مجموعا بیشترین سود را ببرد .

فاکتور های خرید طلایاب حرفه ای

نکات مهمی جهت خرید دستگاه در هنگام انتخاب نهایی وجود دارد . متاسفانه ما برخی از اشتباه ترین آن ها را باور داریم . شاید بعضی از آنها به خاطر محدودیت استفاده از سیستم های قدرتمند تر باشد که صرفا در بازار های جهانی عرضه می شوند .

احتمالا دائم می شنوید که صرفا دستگاه هایی که گران هستند می توانند کیفیت بالاتر داشته و تفکیک نوع فلز را تضمین می کنند . در صورتی که این کلام بخشی از یک شگرد کاملا واضح و معمول برای کلاه برداری و مورد استفاده فروشندگان شارلاتان است .

درواقع نه تنها فقط قیمت بالای یک کالا به نمی تواند نشان دهنده ارزش و کیفیت بالای آن محصول باشد ، بلکه برخی از مدل ها ممکن است قیمت واقعی در بازار ایران نداشته باشند و مردم به دلیل نداشتن آگاهی از چنین موردی هم وقتشان و هم پولشان هدر برود و در آخر هیچ سودی عایدشان نشود .

در نتیجه باید بدانید که طلایاب های صرفا گران ایده آل شما نخواهند بود . زمان مورد نیاز برای آموزش کامل و حضوری در نحوه استفاده از دستگاه مورد نظر در زمین مناسب را بگذرانید . به هیچ عنوان تنها به پشتیبانی تلفنی فروشنده ها تکیه نکنید . اصلا اگر قرار باشد دستگاه در حضور خریدار تست یا آزمایش نشود ، چه تضمینی در کارکرد قابل آن وجود دارد ؟

تمامی محصولات شرکت اهورا فلزیاب با آموزش حضوری و مجازی کامل و پشتیبانی 1 الی 5 ساله از دستگاه ارائه می شود . در حالت کلی این اقدام به منظور رفع ابهام یا حل هر گونه مشکل به مشتری ارائه می شود .

سخن پایانی

در نتیجه برای یافتن قیمت معمول و نرخ درست هر دستگاه ، می توانید در بازار طلایابی تحقیق کرده و با گشت و گذار در وبسایت های شرکت های معتبر ، از این اطلاعات بهره مند شوید . هرچند از آن جا که این کار نیز آسان نبوده و احتیاج به زمان زیادی دارد ، می توانید از گزینه ای آسان تر بهره ببرید.
مشاوران ارشد شرکت ما آماده خدمت رسانی همه جانبه با پاسخ گویی به هر سوال شما به صورت حضوری ، تلفنی یا مجازی در زمینه قیمت های اصلی هر دستگاه فلزیاب و بقیه موارد به صورت رایگان می باشند .
شرکت ما مناسب ترین و موثرترین دستگاه ها را از بین تکنولوژی ها و برند های فلزیاب موجود در بازار برای خریدار جهت رسیدن به هدف اصلی خویش معرفی می نماید و همچنین زمین مناسب برای تست دستگاه در اختیار خریدار می گذارد تا مشتری به دست خود هم در زمین و هم در عمق خاک ، سیستم این دستگاه را تست کند و همچنین با کارایی آن به طور کامل آشنا گردد .

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس جهت مشاوره:

مهندس پاکزاد 09124140052

ارسال دیدگاه