تفاوت نقطه زن و شعاع زن

تفاوت نقطه زن و نقطه زن

تفاوت نقطه زن و شعاع زن

این روز ها تکنولوژی فلزیابی پیشرفت گسترده ای کرده است و دستگاه ها انواع مختلفی دارند . این تنوع در دستگاه های مختلف سبب گردیده که فلزیابی به امری آسان تر تبدیل شود . در حالت کلی هر فلزیابی کاربرد خاص خود را دارد . احتمالا نام اسکنر ، ردیاب ، نقطه زن و شعاع زن را شنیده اید . امروز قصد داریم شما را با مفهوم نقطه زن و شعاع زن آشنا کنیم و تفاوت این دو دستگاه را به شما نشان دهیم . هر یک از این دستگاه ها کاربرد خاص خود را دارند که در این مقاله آنها را معرفی می کنیم .

نقطه زن

همانطور که از نام این دستگاه پیداست ، شناسایی هدف به صورت موضعی و نقطه زنی کار این دستگاه است . این دستگاه با تولید فرکانس ، موقعیت فلزات را به طور دقیق تعیین می کند .

یک نقطه زن قدرتمند و اورجینال این قابلیت را دارد که با نمایش نقطه دقیق فلز مورد نظر ، مکان مناسب برای حفاری را تعیین کند و شما پس از استفاده از آن ، صرفا به یک پین پوینتر نیاز دارید تا متوجه بشوید فلز مورد نظر در چه عمقی مدفون است .

در واقع کاربرد نقطه زن زمانی است که شما محدوده تقریبی فلز را می دانید و حال احتیاج دارید که وجودیت فلز به صورت موضعی نمایش دهید . نقطه زن ها انواع مختلفی از جمله وی ال اف (VLF) و پالسی (Pl) دارند . جی پی ایکس 5000 یکی از نقطه زن های خوب و مطرح در زمینه فلزیابی است که از محبوبیت زیادی برخوردار است و طرفداران خاص خودش را دارد . جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد ، به مقاله معنی و مفهوم فلزیاب مراجعه فرمایید .

شعاع زن

این دستگاه یکی از مهم ترین ابزارات و فلزیابی به شمار می رود . نام دیگر شعاع زن ، ردیاب است . ردیاب ها انواع مختلفی دارند که به عنوان مثال می توان به ردیاب جیوه ای و ردیاب آنتنی اشاره کرد . کار شعاع زن این است که یک منطقه بزرگ را تحت بررسی قرار می دهد و محدوده تقریبی فلز را مشخص می کند .

با مشخص شدن موقعیت حدودی فلز ، شما در اقداماتی راحت متوجه می شوید که یک منطقه بزرگ دارای دفینه است یا خیر . شعاع زن یک دایره بزرگ را شعاع چند کیلومتری ردیابی می کند .

برخلاف نقطه زن ها ، شعاع زن ها نمی توانند موقعیت دقیق یک فلز را تعیین کنند و صرفا موقعیت حدودی فلز را و وجودیت دفینه در یک منطقه را شناسایی و مشخص می کنند . در اکثر مواقع شما از اینکه چه منطقه ای دارای گنج است یا خیر ، اطلاعی ندارید . در نتیجه به یک دستگاه شعاع زن احتیاج دارید تا این مورد را متوجه بشوید . البته یک شعاع زن نیز به تنهایی کافی نبوده و پس از آن به نقطه زن نیز احتیاج پیدا می کنید .

کاربرد نقطه زن و شعاع زن

به صورت کلی ، باید گفت شعاع زن منطقه مورد نظر را ردیابی می کند و اطلاعات کلی از محدوده معین به ما می دهد . در کنار آن این نقطه زن است که به طور دقیق مشخص می کند یک فلز در کجا قرار دارد و آن را شناسایی می کند .

تصور کنید شما به یک بیابان رفته اید و قصد دارید که در آن مکان شروع به فلزیابی کنید . در ابتدا احتیاج دارید با یک شعاع زن شروع به ردیابی کنید و از وجود داشتن و مدفون بودن فلز با ارزش در آن منطقه اطمینان حاصل کنید . با این کار شما موقعیت حدودی فلز را متوجه می شوید . سپس با یک نقطه زن شروع به شناسایی می کنید تا لوکیشن دقیق فلز مورد نظر را مشخص کنید .

اگر از مرحله ردیابی گذر کنید و از آن استفاده نکنید ، اطلاعی ندارید که باید کدام منطقه را جهت رسیدن به نتیجه جستجو کنید . اگر هم بخواهید فقط با ردیاب کار خود را راه بیاندازید ، پس از ردیابی یک منطقه ، شما روبروی خود زمینی دارید که طلا می تواند در هر یک از قسمت های آن با هر عمق و نفوذی وجود داشته باشد . و شما نمی توانید کل آن زمین را حفاری کنید . این کار ، اقدامی زمان بر و غیر ممکن است . در نتیجه این دو دستگاه ، هردو برای فلزیابی مورد احتیاج هستند .

نقطه زن بهتر است یا شعاع زن ؟

پاسخ این پرسش را نمی توان با یک بله یا خیر مطلق ، جواب داد . اما حالا که با تفاوت نقطه زن و شعاع زن آشنا شدید ، می توانید در مورد این قضیه خودتان تصمیم بگیرید .

اگر یک دشت وسیع در انتظار شما برای جستجو است ، شما طبیعیتا یک شعاع زن احتیاج دارید . چون شعاع زن است که مشخص می کند در آنجا اصلا فلزی برایتان وجود دارد یا خیر . اما اگر از این مورد مطمئن هستید که در یک زمین فلز وجود دارد ، دیگر صرفا به یک نقطه زن نیاز دارید .

یک نقطه زن مناسب می تواند دقیقا به شما نشان دهد فلزی که می خواهید کجا قرار دارد . بنابراین اینکه یک فلزیاب نقطه زن بهتر است یا یک ردیاب ، فقط به شرایط و اهداف شما بستگی دارد . حتما در نظر داشته باشید که یک قرار است در چه زمینی کاوش کنید . به طور نرمال معمولا کاربر به هردوی آنها احتیاج دارد .

سخن پایانی

برای اطلاع از نرخ معمول و قیمت واقعی هر دستگاه ، می توانید در بازار طلایابی و فلزیابی تحقیق کرده و با گشت و گذار در سایت های شرکت های معتبر ، از این موارد مطلع شوید . هرچند از آن جا که این اقدام آن قدر که به نظر می آید آسان نیست و احتیاج به صرف زمان زیادی دارد ، می توانید از گزینه ای راحت تر بهره ببرید.

مشاوران ارشد شرکت ما آماده خدمت رسانی همه جانبه با پاسخ گویی به هر پرسش شما به صورت حضوری ، تلفنی یا مجازی در زمینه قیمت های اصلی هر دستگاه فلزیاب و بقیه موارد به صورت رایگان می باشند .

شرکت ما مناسب ترین ، بهترین و موثرترین دستگاه ها را از میان تمام تکنولوژی ها و برند های فلزیاب موجود در بازار به شما برای کسب اهداف اصلی خودتان معرفی می نماید و همچنین زمین مناسب برای آزمایش دستگاه در اختیارتان می گذارد تا شما به دست خود هم در زمین و هم در عمق خاک ، سیستم این دستگاه را تست نمایید و همچنین با کارایی آن به طور کامل آشنا شوید .

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
ارسال دیدگاه