چگونه طلایابی کنیم ؟

چگونه طلایابی کنیم ؟

چگونه طلایابی کنیم ؟

یکی از مهم ترین سوالاتی است که تعداد کثیری از افراد در زمان شورع کار خود می پرسند . اشخاص بسیاری هستند که اطلاعی ندارند چطور می توان به جستجوی طلا و فلزات رفت و در راحت ترین و سریع ترین زمان ممکن آنها را پیدا کرد . مشخصا مهم ترین اولویت در شروع چنین کاری ، تهیه یک دستگاه فلزیاب است . در این مقاله می خواهیم به این قضیه و همچنین پاسخ پرسش موجود در تیتر بپردازیم . با ما همراه باشید تا متوجه بشویم چگونه طلایابی کنیم .

چگونه با دستگاه طلایابی کنیم ؟

برای یک طلایابی اصولی و درست ، ابتدا به یک دستگاه طلایاب احتیاج داریم . به طور کلی دستگاه طلایاب ، تکنولوژی ایست که قدرت شناسایی ، تشخیص و تفکیک فلز با ارزش طلا را از میان سایر مصالح و فلزات دارد .

طلایاب با ایجاد یک محدوده تشخیص ، فرکانس های دریافتی از فلزات متفاوت را تشخیص می دهد و با این اقدام قادر به احراز وجودیت فلز مشخص شده ، می باشد . دستگاه های طلایاب قابلیت تفکیک نیز دارند . این به این معناست که اگر از آنها در منطقه ای استفاده کنید که طلا در میان دیگر فلزات به صورت ترکیب عناصر یا مستقل وجود داشته باشد ، می تواند طلا را از میان آنها تشخیص داده و با تفکیک آن را نشان دهد .

پس اولین پاسخ به پرسش چگونه طلایابی کنیم این است که باید یک طلایاب خریداری کنیم .  پس از خرید یک دستگاه طلایاب حرفه ای ، باید به دنبال یک منطقه مستعد بروید . منطقه مستعد به محدوده ای گفته می شود که احتمال وجود دفینه های با ارزش بسیار زیاد باشد . این مدل محدوده ها معمولا در نزدیکی روستا و ده ها هستند . کاوش برای چنین مناطقی نیز احتیاج به زحمت فراوان و تحقیقات انبوهی در این زمینه دارد . زیرا هیچکس به طور قطعی نمی تواند به شما بگوید که یک منطقه مستعد در جایی وجود دارد . برای اطلاعات بیشتر به مقاله معنی و مفهوم طلایاب مراجعه کنید .

 برای طلایابی به چه مواردی احتیاج داریم ؟

این پرسش بسیار شایع می باشد . طلایابی مجموعا فعالیتی پیچیده و سخت و طاقت فرسا است. این کار ، ویژگی های مشترک زیادی با ماهیگیری دارد .

در هردوی آنها احتیاج به بهترین ابزارات دارید و باید صبر را نیز یاد بگیرید . همانطور که ذکر شد مهم ترین چیزی که به آن نیاز دارید ، دستگاه طلایاب است . در کنار آن به سیستم های مکمل دیگری نیز نیاز پیدا می کنید که آنها هم به کارتان می آید .

برای دانستن اینکه چه طلایاب یا گنج یابی در هنگام کار بهتر می تواند برای شما ظاهر شود ، احتیاج به تحقیق دارید. دلیل این سخن این است که دستگاه های طلایاب تنوع بسیار زیادی دارند . که صد البته هر کدام کارایی و کاربرد خاص خود را دارا می باشند .

طلایابی به ابزارات زیادی احتیاج دارد که از جمله آنها می توان به ردیاب یا همان شعاع زن ، نقطه زن ، پین پوینتر و غیره اشاره کرد . این ها سیستم های مهمی هستند که وجودشان ضرورت دارد . در کنار آنها ابزارات مکملی نیز وجود دارد که وجود آنها می تواند فعالیت طلایابی را بهتر کند . از جمله آن ها می توان به وجود بیلچه ، چاقوی جنگلی ، کلنگ و دیگر وسایل محافظتی و حفاری اشاره نمود .

آیا صرفا وجود یک دستگاه طلایاب کافیست ؟

واضح است ک جواب به این سوال ، خیر است . هر یک از دستگاه های طلایاب کاربرد خاص خود را دارند . به طور مثال پین پین پوینتر یک فلزیاب دستی سبک و کاربردی است که احتمالا مشاهده کردید در بازرسی های بدنی در مراکز امنیتی وجود دارد .

اما صرفا با این فلزیاب نمی توان به جستجوی طلا رفت . زیرا در بهترین حالت ، عمق بیشتر از 80 سانت را نمی تواند تشخیص دهد . در نتیجه تنها در زمان حفاری ، این فلزیاب می تواند به کار بیاید که مشخص کند محل دقیق طلا کجاست . هرچند در مواردی بجز طلایابی ، کارایی زیادی دارد .

در زمان طلایابی ، ما اول به یک ردیاب یا شعاع زن احتیاج داریم تا محدوده تقریبی وجود دفینه ها را برای ما مشخص نماید . سپس یک نقطه زن می خواهیم تا با آن بتوانیم مکان طلا را به صورت موضعی تشخیص دهیم . پس از مطمئن شدن از مکان مذکور ، به آنجا می رویم . سپس به ابزارات حفاری احتیاج داریم تا لایه های زمین را کنار بزنیم و به دفینه مورد نظر برسیم .

این کار بدون ابزار و صرفا با دست خالی ، کاری بسیار سخت و غیر حرفه ای به شمار می رود . سپس با هربار کندن ، از یک دستگاه پین پوینتر بهره گرفته تا بفهمیم طلا دقیقا در کجا قرار دارد تا آن را از خاک بیرون بکشیم . مکان های مناسبی برای فهمیدن در مورد اینکه طلا در کجا وجود دارد ، هستند . شامل مواردی چون روستا های متروکه ، قبرستان های قدیمی ، بیابان های نزدیک به آبادی و دارای نشانه ، غار ها و معادن دست نخورده و کشف نشده ، ساحل های خالی از سکنه و غیره هستند .

سخن پایانی

برای یافتن و فهمیدن قیمت معمول و نرخ درست هر دستگاه ، می توانید در بازار گنج یابی تحقیق کرده و با گشت و گذار در وبسایت های شرکت های معتبر ، از این اطلاعات بهره مند شوید . هرچند از آن جا که این کار نیز آسان نبوده و احتیاج به زمان زیادی دارد ، می توانید از گزینه ای راحت تر بهره ببرید.
مشاوران ارشد شرکت اهورا فلزیاب آماده خدمت رسانی همه جانبه با پاسخ گویی به هر پرسش شما به صورت حضوری ، تلفنی یا مجازی در زمینه قیمت های اصلی هر دستگاه گنج یاب و بقیه موارد به صورت رایگان می باشند .
شرکت ما مناسب ترین و موثرترین دستگاه ها را از میان برند ها و تکنولوژی های فلزیاب موجود در بازار برای رسیدن به شما برای رسیدن به مقصود اصلی خودتان معرفی می نمایند و همچنین زمین مناسب برای آزمایش دستگاه در اختیار خریدار می گذارد تا خریدار به دست خود هم در زمین و هم در عمق خاک ، سیستم این دستگاه را تست نماید و همچنین با کارایی آن به طور کامل آشنا گردد .

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس جهت مشاوره:

مهندس پاکزاد 09124140052

 

 

ارسال دیدگاه