معنی و مفهوم طلایاب

دستگاه طلایاب بهترین جستجوگر طلاهای قدیمی و جدید

معنی و مفهوم طلایاب

امروز می خواهیم شما را با پاسخ یکی از متداول ترین سوالات آشنا کنیم و آن هم این است که به راستی طلایاب چیست ؟
در این مقاله ، معنا و مفهوم طلایاب را به طور جامع و کامل به شما معرفی کنیم و همچنین شما را به طور دقیق با کاربرد ها ، نحوه استفاده و همچنین چگونگی تهیه آن آشنا می کنیم . در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

می توان گفت در تعریف کلی ، دستگاه فلزیابی که توانایی کاوش و شناسایی انواع طلاهای قدیمی و جدید را داشته باشد ، طلایاب نامیده می شود . اگر از معنی و مفهوم فلزیاب اطلاعی ندارید ، بر روی آن کلیک کنید . از مهم ترین ویژگی این دستگاه ها ، وجود داشتن قابلیت تفکیک در آنها به منظور مشخص کردن طلا در بین فلزات دیگر می باشد .

معنی و مفهوم طلایاب و تفکیک فلزات

یک دیگر از سوالاتی که ممکن است پیش بیاید این است که وجود قابلیت تفکیک فلزات چه ضرورتی در یک دستگاه فلزیاب دارد؟
در پاسخ به این سوال لازم به ذکر است که قابلیت تفکیک فلزات در فلزیاب به کاوشگر کمک می کند بتواند فلزات با ارزش تر را از از فلزات کم ارزش تر شناسایی کند . به عبارتی دیگر با سنس کردن طلاها در هر نوع زمین آلوده و یونیزه شده آن هارا شناسایی و از بقیه فلزات متمایز و به صورت جداسازی شده شناسایی کند .

درباره تفاوت فلزیاب و طلایاب گاهی سوال می شود . همانطور که از نام هردو دستگاه مشخص است ، هرکدام برای شناسایی فلز مورد نظر خود به کار می روند . نکته قابل توجه و حائز اهمیت این است که درواقع قابلیت تفکیک فلزات که در بالا ذکر شد و به مهم بودن آن اشاره گردید ، در فلزیاب های ساده وجود ندارد . همین ویژگی بسیار موثر است که دستگاه طلایاب و فلزیاب را از یکدیگر متمایز می کند . اگر فرد به دنبال پیدا کردن چیزی بیشتر و با ارزشتر از فلز های معمولی و شایع باشد ، این طلایاب است که به آن احتیاج پیدا می کند .

معنی و مفهوم طلایاب و شناسایی طلا

از پرسش های شایع در این زمینه که ممکن است در ذهن شما نیز پدیدار شده باشد این است که آیا دستگاه های طلایاب قادر به کاوش هرگونه طلایی می باشند ؟
ویژگی شناسایی هرگونه طلایی از جمله جدید یا قدیمی و طبیعی یا زیورآلات یکی از مشخصات طلایاب های حرفه ای و اورجینال است . باید این را نیز در نظر گرفت که میان فرکانس های طلاهای جدید و قدیمی تفاوتی مشخص وجود دارد . و برای دفینه یابی احتیاج به بهره گیری از دستگاهی را داریم که قابلیت شناسایی هر دو فرکانس را داشته باشد .

طلایاب های حرفه ای چگونه هستند ؟

یکی دیگر از مشخصات طلایاب های حرفه ای این است که قادر به کاوش در عمق بالا بوده و مجهز به سیستم نقطه زن هستند . فلزیاب های پالسی ( پی ال ) می توانند این کار را به راحتی برای فرد انجام دهند .
البته در این زمینه، ابزار های مهمی نیز وجود دارند که می توانند در کنار دستگاه اصلی ، به جستجوگران کمک کرده و طلایابی را بسیار سهل تر کنند . ما در ادامه درباره این ابزار ها و سیستم های مکمل توضیح کاملی را ارائه خواهیم داد .

ابزار های مکمل در طلایاب

همان طور که وجود داشتن ابزار ها و تجهیزات جانبی ای در یک اسلحه مانند دوربین ( اسکوپ ) ، نقطه قرمز ( رد دات ) ، لیزر ( لیزر ) ، پایه نگهداری ، کفش قنداق ، ضربه گیر و دیگر مکمل ها ، باعث کارایی بهتر و بیشتر سلاح در لحظه استفاده می شود ، در طلایاب نیز سیستم هایی وجود دارند که می توانند در کنار یک طلایاب مرغوب و حرفه ای به ما کمک کنند . از این دسته ها از ابزار ها می توان به انواع ردیاب یا شعاع زن ها ، اسکنرهای تصویری ، نقطه زن ها ، یون یاب ، سوپر سنسور و … اشاره کرد .

ردیاب ( شعاع زن ) طلایاب

فلزات قادرند در برابر امواج مغناطیسی از خود واکنش نشان دهند . اندازه واکنش ، برای تمام فلزات یکسان نیست و به جنس فلز بستگی دارد اما این ویژگی در همه آنها یکسان است . وجود هدف در یک محیط توسط ردیاب ها به خوبی شناسایی می شود . ردیاب ها همواره به صورت یک یا دو آنتن هستند . ردیاب با استفاده از دو آنتن خود و فرکانس ، محیط بزرگی را تفکیک می کند .
اساس کار دستگاه های ردیاب بر پایه امواج مناطیسی است . ردیاب طلایاب ها از خود امواج مغناطیسی ساطع می کنند . زمانی که فلزات در معرض این امواج قرار می گیرند امواج مغناطیسی دستگاه ردیاب ، تمامی فلزات را تحت تاثیر قرار می دهند . سپس قابلیت تفکیک ، طلا را از باقی فلزات جداسازی می کند . هرچه شدت تغییر بیشتر باشد ، به این معنی است که فرد به فلز نزدیکتر است .

اسکنر طلایاب

یکی دیگر از ابزار های مهم در دستگاه طلایاب ، اسکنر ( تصویری ) است . اسکنر تصویری به دستگاهی گفته می شود که علاوه بر قابلیت شناسایی طلا ، قابلیت اسکن و ارائه تصویر طلای مورد نظر را دارد و فقط ابعاد و شکل و شمایل تقریبی و تخمینی طلای مورد نظر را نمایان کرده و نشان می دهد که به طور کلی می توان در حدود ۶۰ درصد روی تصویر ارائه شده حساب کرد . بنابراین ، سیستم های اسکنر با تصویر برداری و اسکن لایه های زمین می توانند تصاویر زیر خاک را به کاوشگر نشان دهند و او را از وجود حفره های زیر زمینی ، مقبره ها و غار ها آگاه می سازد .

فلزیاب نقطه زن

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است ، طلایابی که دارای سیستم نقطه زن برای مشخص کردن نقطه دقیق هدف در زیر زمین است ، قادر است طلا ها را به صورت تکی و نقطه ای مشخص سازد ، که پس از شعاع زنی طلای مورد نظر و پیدا کردن محدوده تقریبی هدف باید به کمک یک طلایاب نقطه زن مکان دقیق هدف را نمایان ساخت . دستگاه نقطه زن کاربرد فوق العاده زیادی دارد می توان آن را اساس کار یک کاوشگر حرفه ای و ابزار ضروری یک جستجوگر آماتور دانست .

یون یاب

ابزار مورد نیاز دیگری برای کاوشگری ، یون یاب است . یون یاب می تواند با شناسایی گاز طلا در هر شرایطی، طلاهای باستانی را به راحتی شناسایی کند . یون یاب می تواند در غارها و سربند های قدیمی بسیار کارایی داشته باشد . در زیر زمین فلزاتی مانند طلا بسیار است . این فعل و انفعالات روی محیط اطراف طلا نیز تاثیر می گذارد . این ابزار ها می توانند این اثرات را شناسایی و سنس کنند. بر همین اساس ، این ویژگی می تواند یک نکته و قابلیت ویژه در دفینه یابی باشد . بسیاری از کاوشگران تنها با دنبال کردن این ویژگی فلزات می توانند به راحتی به اهداف خود دست یابند .

سوپر سنسور

سوپر سنسور یک دسته عمودی است که مجهز به دو سنسور و تشخیض دهنده قدرتمند است . این دستگاه قادر است طلایابی را حتی در شرایط سطوح سنگی و صخره ای ، کوهستانی و زمین های ناهموار بسیار ساده کند . وجود سنسور به نحوی باعث پایدار ماندن اقتدار دستگاه طلایاب می شود . این پایداری موجب قدرتمند ماندن آن حتی در زمین هایی که راه رفتن در آن ها زحمت زیادی می طلبد ، می شود .

ضرورت وجود ابزار های مکمل در طلایاب

دستگاه طلایابی که مجهز به یک یا چند سیستم تکمیلی باشد را طلایاب مکمل می نامند . اگر شما هم از دسته افرادی هستید که نیاز به یک طلایاب چند کاره حرفه حرفه ای دارید ، حتما تهیه ابزار های کمک کننده و کامل کننده دستگاه را لحاظ فرمایید تا در زمان کاوش بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید . هر چقدر تجهیزات بیشتری در نزد خود داشته باشید ، در هنگام کاوشگری مانع های کمتری داشته و مجموعا بسیار راحت تر خواهید بود .

نکاتی درباره خرید طلایاب

  1. درصورت عدم داشتن آگاهی از موقعیت مکانی فروشنده مورد نظرتان، از اقدام به واریز مبلغ به حساب آن‌ها جدا خودداری فرمایید، ترفند این شیادان بدین گونه است که با خطوط اعتباری اقدام به تبلیغات می‌نمایند و پس از مدت کوتاهی خطوط جدیدی را جایگزین کرده تا شناسایی نشوند و به عبارتی سر شما کلاه می گذارند . پیشنهاد می شود بابت سیستم ‌هایی که هیچ گونه ارتباطی با دستگاه فلزیاب ندارند ، هیچ هزینه ای نپردازید و آن ها را خریداری نفرمایید .
  2. گاهی ادعا می شود که نقطه زن هایی وجود دارند که عمق بیشتر از 2 متر و یا شعاع زن هایی که عمق بیشتر از 10 متر را شناسایی کنند . به نادرست بودن این گونه ادعاها به طور صددرصدی شک کنید .
  3. دوربین‌های حرارتی و دید در شب و همین‌طور دماسنج‌ های لیرزی را به نام فلزیاب تصویری معرفی می‌نمایند که این سیستم‌ها نیز هیچ ارتباطی به دستگاه های طلایاب نداشته و فقط جهت موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد .

فاکتور های خرید طلایاب

فاکتور های زیادی برای خرید دستگاه در موقع انتخاب نهایی وجود دارد . برخی از آن ها متاسفانه به اشتباه در باور ما جای گرفته اند . شاید بخشی از آن به دلیل محدودیت استفاده از سیستم های قدرتمند تر باشد که تنها در بازار های جهانی عرضه می شوند . به طور مثال مدام شنیده می شود که صرفا دستگاه هایی که قیمت بالاتری داشته باشند می توانند کیفیت کار بالا تر داشته و در واقع تفکیک طلا را تضمین می کنند . در صورتی که بدیهی است این کلام بخشی از یک شگرد کاملا واضح و معمول برای کلاه برداری و مورد استفاده فروشندگان شارلاتان است .

هدف این دسته از کلاهبرداران ها برای استفاده از این تکنیک ، فروختن جنس تقلبی با قیمت بسیار بالا و سود نجومی از این کار است درواقع نه تنها فقط قیمت بالای یک کالا به نمی تواند نشان دهنده ارزش و کیفیت بالای آن محصول باشد ، بلکه برخی از مدل ها ممکن است در بازار ایران شاخص قیمت نداشته باشند و مردم به دلیل آگاه نبودن از چنین موردی هم وقتشان و هم پولشان هدر برود و در آخر هیچ سودی عایدشان نشود . در نتیجه باید بدانید که طلایاب های صرفا گران ایده آل شما نخواهند بود . جهت اطلاعات بیشتر درباره خرید طلایاب ، می توانید بر روی آن کلیک کنید .

سخن پایانی

پیشنهاد شرکت ما این است که پیش از خرید یک دستگاه طلایاب ، مخصوصا مادامی که نیت دارید دستگاهی گران قیمت تهیه فرمایید ، مقدار تحقیق مورد احتیاج را حتما انجام داده و اطلاعات کافی را به دست بیاورید و سپس اقدام به خریداری آن کنید .
مشاوران ارشد در این زمینه شرکت آماده مشاوره رایگان به صورت حضوری تلفنی و مجازی به شما متقاضیان گرامی جهت تهیه انواع فلزیاب می باشد .
شرکت اهورا فلزیاب بهترین و موثرترین دستگاه ها را از میان برند ها و تکنولوژی های طلایاب موجود در بازار برای رسیدن به شما برای رسیدن به مقصود اصلی خودتان معرفی می نماید و همچنین زمین مناسب برای آزمایش دستگاه در اختیار شما می گذارد تا شما به دست خود هم در زمین و هم در عمق سیستم دستگاه طلایاب مورد نظر را آزمایش کنید و همچنین با کارایی آن آشنا گردید .

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس جهت مشاوره:

مهندس پاکزاد 09124140052

دیدگاه کاربران
6 دیدگاه
ارسال دیدگاه