ردیاب آنتنی

ردیاب آنتنی

ردیاب آنتنی

سلام و درود خدمت همراهان همیشگی وب سایت اهورا فلزیاب . تجربه گشت و گذار در بازار فروش فلزیاب سبب می شود با نام فلزیاب های متفاوتی در طول زمان به آشنا شوید که از جمله آنها می توان به فلزیاب فرکانسی فلزیاب پالسی ، فلزیاب یونی ، فلزیاب مگنومتر ، فلزیاب تصویری و غیره اشاره نمود .

در این مقاله قصد داریم شما را با فلزیابی کاربردی آشنا کنیم که با نام های مختلفی در بازار به فروش می رود و کارایی بالای نیز دارد . درواقع به این فلزیاب دور برد آنتنی هم می گویند ، هرچند اسم اصلی آن ردیاب آنتنی می باشد . ممکن است آن را با نام فلزیاب آنتنی هم شنیده باشید . اگر نمی دانید فلزیاب چیست ، به مقاله معنی و مفهوم فلزیاب مراجعه کنید .

ردیاب آنتنی چیست ؟

ردیاب آنتنی یک دستگاه الکترونیکی است که با استفاده از یک یا دو آنتن موجود در خود ، امواج الکترومغناطیسی را با فرکانس بالا به زیر زمین ارسال کرده و با برخورد این امواج با این فلزیاب ها به کمک میدان مغناطیسی ، فعالیت می کنند .

دقیقاً مشابه یک قطب نما ، یون هایی که از سطح زمین خارج می شوند یک میدان مغناطیسی ضعیف در سر آنتن این فلزیاب ها ایجاد می کنند و به صورت یک میدان مغناطیسی در حال گردش ادامه پیدا می کند .

اگر شئ فلزی در سطح یا زیر زمین وجود داشته باشد و با این میدان مغناطیسی برخورد کند جهت آنتن ها به سمت آن شی تغییر می کند . در نتیجه وجود فلزات در آن مکان مشخص می شود .

اصالت و ریشه ردیاب آنتنی

اصول کار فلزیاب های آنتنی برگرفته از روش داوزینگ می باشد . این روش برای نخستین مرتبه در آلمان در دوره امپراتوری مقدس روم ( قرن شانزدهم ) به وجود آمد .

داوزینگ روشی بود که در دوران رسانس در آلمان برای کشف فلزات و اشیائی که در زیر خاک مدفون بودند مورد استفاده قرار می گرفت . در روش دازینگ ابزار فلزی یا الکتریکی وجود نداشت . فقط یک تکه چوب که به شکل حرف انگلیسی Y بود را به کار می گرفتند . و یا دو میله به شکل حرف انگلیسی L استفاده می کردند .

این چوب در آن زمان به دلیل کمبود علم و جهل ملل اروپا ، به (( چوب جادو )) هم معروف بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این طریق می‌توانید روی کلمه داوزینگ کلیک کنید .

شیوه کار ردیاب آنتنی یا شعاع زن

مطمئنا با فلزیاب های زیادی کار کردید و همانطور که اطلاع دارید طریقه کار آن ها با ردیاب ها کاملا تفاوت دارد . بله درست خواندید ، ردیاب آنتنی همان شعاع زن یا ردیاب است صرفا با نامی متفاوت .

ردیاب ها قابلیت نقطه زنی یا کشف محل دقیق هدف را ندارند . بلکه ما صرفا آن ها را به منظور شناسایی و کشف یک محدوده مشخص از یک هدف مورد استفاده قرار می دهیم .

روش کار به این گونه است که به جای این که یک دستگاه فلزیاب را در دست بگیرید و شروع کنید به قصد پیدا کردن یک فلز ، نقطه به نقطه یک محل را کاوش کنید ؛ عقلانی است که از یک فلزیاب آنتنی یا همان شعاع زن استفاده کرد.

کار با این ردیاب به این صورت است که محدوده ای که قصد جستجوی آن را دارید را با استفاده از این دستگاه آنتنی معین سازید و پس از اینکه محدوده کاوش شما کوچکتر و کار شما آسان تر شد ، مطمئن می شوید که در موقعیت مورد نظر هدفی وجود دارد .

سپس با خرید طلایاب و از طریق بهره گیری از یک طلایاب دارای اسکنر تصویری محل را اسکن می کنید تا این احتمال ممکن شود که با استفاده از اطلاعات کسب شده نقطه دقیق قرار گیری هدف را مشخص کنید . همچنین برای نقطه زنی بهتر می توانید از یک دستگاه نقطه زن استفاده کنید .

شاخص های ردیاب آنتنی

  1. دارای شعاع عملکرد 6 کیلومتری .
  2. دارای ردیاب صوتی موله پراسپکتور .
  3. دارای عمق مفید 6 متر درون زمین یا دیوار .
  4. توانایی کارکرد در مسیر شرقی – غربی و خلاف آن .
  5. توانایی تنظیم میزان حساسیت دستگاه از بازه 0 تا 100 .
  6. عدم قابلیت به کارگیری در راستای شمالی جنوبی و برعکس .
  7. قادر به تشخیص فلزاتی که صرفا بیشتر از 15 سال است که در زیر خاک مدفون مانده اند .
  8. دارای دقت بالا و مناسب ترین وسیله برای به کارگیری در فواصل زیاد و مسافت های دور از هدف .
  9. توانایی ردیابی فلزاتی که دارای رسانایی بیشتری هستند ، به طور مثال فلزاتی از جنس طلا ، نقره و مس .
  10. رابطه مستقیم عمق و برد ( شعاع زنی ) ردیاب با میزان رسانایی فلزات . در نتیجه هر اندازه رسانایی فلز بیشتر باشد به همان اندازه برد و عمق ردیاب موله افزایش می یابد .

دریافت بهترین نتیجه از ردیاب آنتنی

اپراتور برای بهترین نوع استفاده از این دستگاه احتیاج دارد اصول کار با این ردیاب ها را به درستی یاد بگیرد تا سودمند ترین نتیجه را دریافت کند . اولویت نخست و موثر در یافتن و کاوشگری مهارت فرد استفاده کننده می باشد.

یک فرد حرفه ای می تواند با استفاده از فلزیاب آنتنی ، هدف مورد نظر خود را از فاصله 5 کیلومتری شناسایی کند . درحالی که فردی دیگر به دلیل گذر کردن از مرحله آموزش ، فاقد آمادگی و مهارت لازم برای به کارگیری دستگاه می باشد و قادر به یافتن همان هدف از فاصله 200 متری هم نیست .

در نتیجه به خودتان لطفی بزرگ کنید و مسلط بودن به کار با دستگاه را از همان ابتدا جدی بگیرید . با این کار زحمتی سنگین را از دوش خود بر می دارید .

نحوه استفاده از ردیاب آنتنی

برای استفاده صحیح است که ابتدا دستگاه را روی فرکانس مورد نظر تنظیم کنید . به مدت ۱۵ دقیقه بهتر است که به فلزیاب مهلت دهید تا فرکانس انتخابی فلز مورد نظر را به طور کامل تحریک نماید .

با آنتن ها دایره ای سه متری به دور دستگاه میچرخید . در حالی که آنتن فلز مورد نظر را در خط مستقیم از سیستم و آنتن ها قرار بگیرد . آنتن ها به هم نزدیک میشوند و مشابه حالت قیچی قرار می گیرند .

درواقع مسیر دستگاه اصلی و آنتن ها به هدف ، در راستای خطی مستقیم است . اپراتور می تواند خط سیگنال را دنبال کرده تا به هدف برسد . پیشنهاد می شود از کار کردن با این دستگاه در محیط های مسکونی و نزدیک برق ، خودداری نمایید .

برای یادگیری کامل ترجیحا به آموزش کامل حضوری یا درصورت عدم امکان ، حداقل به فیلم آموزش مراجعه کنید . به هیچ عنوان برای یادگیری نحوه استفاده صرفا به مقاله اکتفا نکنید .

نکاتی مهم برای خریداری ردیاب آنتنی

فیلتر های زیادی برای خرید دستگاه در موقع انتخاب نهایی وجود دارد که بعضی از آن ها متاسفانه در ذهنیت ما جای گرفته اند و شاید بخشی از آن به دلیل محدودیت استفاده از سیستم های قدرتمند تر باشد که صرفا در مارکت جهانی تولید و توزیع می شوند .

به طور مثال مدام شنیده می شود که صرفا دستگاه هایی که قیمت بالاتری داشته باشند می توانند کیفیت کار بالا تر داشته ، و این تنها دلیلی می تواند باشد که بتوان اصل بودن و خوب بودن فلزیاب را تشخیص داد و در موقع استفاده از دستگاه به طور عالی ای تشخیص نوع فلز را تضمین می کنند .

در صورتی که این کلام بخشی از یک شگرد کاملا واضح و معمول برای کلاه برداری و مورد استفاده فروشندگان شارلاتان است .

زیرا نه تنها فقط قیمت بالای یک کالا به نمی تواند نشان دهنده ارزش و کیفیت بالای آن محصول باشد ، بلکه برخی از مدل ها ممکن است قیمت واقعی در بازار ایران نداشته باشند و مردم به دلیل آگاه نبودن از چنین موردی هم وقتشان و هم پولشان هدر برود و در آخر هیچ سودی نصیبشان نشود .

در نتیجه لازم است از این موضوع مطلع باشید که فلزیاب های صرفا گران ایده آل شما نخواهند بود .

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله به این نکته بسیار مهم پی بردیم که آموزش حرف اول را می زند و اهمیتی بسیار بالا در احتمال موفقیت در هر زمینه ای به خصوص در فلزیابی دارد . نوع و مدل دستگاه دارای رتبه دوم و وجود ابزار های مکمل تاثیر به سزایی را نیز پس از این دو دارند .

پیشنهاد می شود پیش از خریداری و اقدام به استفاده ، به اندازه کافی تحقیق کرده باشید و در انجام هیچ مرحله ای سعی در عجله کردن نداشته باشید .
مشاوران ارشد در این زمینه شرکت فلزیاب دارای آمادگی به منظور مشاوره رایگان به صورت حضوری ، تلفنی و مجازی به شما مشتریان گرامی جهت تهیه انواع فلزیاب می باشد.
شرکت ما مناسب ترین و موثرترین فلزیاب های آنتنی و دیگر دستگاه های مورد نظرتان را از میان برند ها و تکنولوژی های فلزیاب موجود در بازار برای رسیدن به شما برای رسیدن به مقصود اصلی خودتان معرفی می نمایند و همچنین زمین مناسب برای آزمایش دستگاه در اختیار خریدار می گذارد تا خریدار به دست خود هم در زمین و هم در عمق سیستم این دستگاه را تست نماید و همچنین با کارایی آن آشنا گردد.

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس جهت مشاوره:

مهندس پاکزاد 09124140052

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
ارسال دیدگاه