دستگاه گنج یاب موبایلی

خرید دستگاه گنج یاب موبایلی

دستگاه گنج یاب موبایلی:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، محصولات پیشرفته ای با قابلیت های فراونی روی کار آمدند، مانند دستگاه گنج یاب موبایلی  و باعث شده که گنج یابی دیگر مثل سابق کاری دشوار نباشد.

در گذشته برای کاووش و گنج یابی، حمل گنج یاب های سنگین و حجیم لازم و اجباری بود و از این رو بسیاری از کاووشگران از کاووش در مسیر های دور و کوهستانی به دلیل حمل فلزیابهای سنگین منصرف می شدند.

آیا گنج یابی با موبایل امکان پذیر است؟

مردم همیشه به دنبال ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای پیدا کردن گنج و دفینه هستند و به همین خاطر است که با کمی بررسی می توان متوجه شد که پیدا کردن گنج با موبایل به یکی از مطالب ترند و پربازدید در فضای مجازی و حتی در بین کاوشگران تبدیل شده است.

تلفن های هوشمند به تنهایی نقش پر رنگی را در زندگی ما ایجاد کرده اند، اما پیدا کردن گنج و دفینه با موبایل به تنهایی امکان پذیر نمی باشد.

دستگاه گنج یاب موبایلی چیست ؟

همان طور که در بالا گفتیم به تنهایی نمیتوان با موبایل و نرم افزار فلزیابی کرد.

برای اینکه بتوان اهداف فلزی را تشخیص داد نیاز به ابزار ها و سخت افزار هایی نیز می باشد.

در اواخر قرن نوزدهم بسیاری از دانشمندان و مهندسین دانش خود را بکار گرفتند تا دستگاهی را با قابلیت واکنش نسبت به فلزات اختراع کنند، چنین دستگاهی می توانست در جستجوی معادن ابزاری بسیار کاربردی و کلیدی محسوب شود.

فیزیکدان المانیHeinrich Wilhelm Doveسیستم موازنه ی القایی induction balance ابداع کرد که صد سال بعد زمینه ساز تکامل فلزیاب های امروزی قرار گرفت.

اولین دستگاه ها بسیار ابتدایی بوده و مصرف باتری بالایی داشتند و میزان عمق نفوذ در آن ها نیز بسیار پایین بود.

در ادامه ی سیر تکاملی سیستم های حرفه ای و فلزیاب موبایلی ضد ضربه طراحان ابتکارات خود را روی نسل های جدید فلزیاب پیاده کرده اند.

سیستم موازنه ی القای اصلی ، از دو سیم پیچ مجزا تشکیل شده است که در روی یکدیگر سوار می شوند. کامپس الکترونیک طراحی نوینی در سیم پیچ ها ارائه کرد که در ان دو سیم پیچ به صورت D در کنار هم قرار می گیرند تا یک دایره را تشکیل دهند.

این سیستم در دهه ی ۷۰ گسترش وسیعی پیدا کرد اما هر دو نوع هم مرکز(دایره های روی هم) و D شکل(که با نام واید اسکن شناخته می شدند)، طرفداران خاص خود را داشتند.

نسل بعدی یابنده ها، ان هایی بودند که توانایی تفکیک مواد معدنی موجود در بافت زمین را داشتند این قابلیت افزایش عمق جستجو را به دنبال داشت.

سیستم دستگاه گنج یاب موبایلی

این سیستم در فرکانس های پایین بهترین عملکرد را در قیاس با انواع قبلی از خود نشان می داد به طوری که بهترین وضعیت عملکرد ان ها در فرکانس های ۳ تا ۲۰ کیلو هرتز بود.

بسیاری از فلزیاب های رایج در دهه ی ۷۰ قابلیت تعویض کارکرد از حالت تفکیک کننده به حالت معمولی را داشتند تا کاربر بتواند به دلخواه خود تنظیمات را تغییر دهد.

در نسل های بعدی فلزیاب های پیشرفته تری عرضه شدند که فلزیاب ضد ضربه بودند و قادر بودند میان عمق جستجو و قدرت تفکیک تعادل برقرار کرده و قدرت سیستم را به حداکثر برسانند.بعضی افراد ابراز مینمایند که بعضی سیستم ها گاز ها را ردیابی و کاوش مینمایند .

باید بگوییم که چنین موضوعی به این شکل صحت ندارد و تمامی سیستم های رادار زمینی دستی و فلزیاب ضد ضربه و معدن یاب توانایی پیدا نمودن انواع اهداف از نوع آهن مس روی طلا نقره نیکل کروم و … را دارد.

البته در رابطه با اهدافی که دارای قدمت و گذشت مرور زمان میگردد بطور طبیعی در محدوده اطراف آنها، گاز دی اکسید هیدروژن و سولفات ، هیدروژن ، آرسنیک و دی پتریک و آنتی موان شکل خواهد گرفت،

که نوع گاز پدید آمده، بستگی به جنسیت هدف و مواد معدنی و منابع اطراف آن دارد و در مواقعی که اطراف هدف دچار هواز دهی با سستی و نرمی در لایه ها و نقاط اطراف هدف گردد، گازها موجب میگردد .

جریان انرژی امواج متعلق به هدف از اینگونه نقاط خارج گردیده و به سمت لایه روی زمین منتقل میشود که به آن همرفتی میگویند.

و تمامی سیستمهای دنیا از هر مدل و نوعی که باشد، با این مسئله روبرو خواهند شد و یک اپراتور با تجربه که در حال استفاده از یک فلزیاب ضد ضربه میباشد میتواند این موضوع را با تنظیم صحیح به راحتی رفع و مرکز هدف را کاوش نماید.

ارسال دیدگاه