شعاع زن آنتنی

شعاع زن آنتنی

شعاع زن آنتنی

دستگاه های زیادی در دنیای فلزیابی وجود دارند که هر کدام شاخص های مختص به خود را دارند . هر یک از این فلزیاب و طلایاب ها می توانند در زمینه های متفاوتی کارساز باشند .

شعاع زن یکی از مهم ترین دستگاه ها در میان تمامی فلزیاب ها می باشد . این دستگاه در زمان طلایابی یک مورد ضروری به شمار می رود و اپراتور به استفاده از آن احتیاج پیدا می کند . شعاع زن ها کاربرد های زیادی دارند که در ادامه مقاله به آنها می پردازیم . برای آگاهی از تفاوت نقطه زن و شعاع زن بر روی آن کلیک کنید .

شعاع زن آنتنی چیست ؟

به طور کلی به دستگاه هایی که توانایی ردیابی دارند ، شعاع زن گفته می شود .

شعاع زن آنتنی با استفاده از آنتنی که دارد ، تا محدوده شعاع چند کیلومتری خود را بررسی می کند و به طور تقریبی وجودیت فلز را مشخص می کند .

این دستگاه قابلیت این را دارد که بتواند در یک فضای بزرگ فلز ها را شناسایی کند تا اپراتور به فلزیابی موضعی احتیاج پیدا نکند و وقتش تلف نشود . شعاع زن با فرستادن امواجی به اطراف خود ، موانعی در سر راه خود دریافت می کند که آن موانع ، فلز ها هستند .

فرکانس های ساطع از شعاع زن ها بستگی به مدل دستگاه ها دارد . شعاع زن های فرکانسی قابلیت انتشار فرکانس مخصوص به خود را دارند و می توانند روی تشخیص طلا تنظیم شوند . یعنی در یک محدوده تقریبی و حدودی ، بودن یا نبودن طلا را مشخص کنند .

از دیگر مدل شعاع زن ها می توان به شعاع زن جیوه ای اشاره کرد . این شعاع زن خوراک خور هم نامیده می شود . کارکرد این دستگاه به این صورت است که در آن جیوه ریخته می شود و به این شکل فلزات را شناسایی می کند . این دستگاه توانایی های زیادی دارد و از محبوب ترین شعاع زن ها است .

مزایای دستگاه شعاع زن آنتنی

شعاع زن آنتنی ویژگی های مثبتی دارد که آن را در میان بقیه فلزیاب ها مخصوص جلوه می دهد .

همانطور که می دانید ، یک شعاع زن آنتنی این قابلیت را دارد که در یک محدوده بزرگ با ارسال فرکانس مشخص کند که فلز مورد نظر در کجاها وجود دارد .

تصور کنید شما تصمیم به جستجوی طلا گرفته اید و به یک منطقه پا می گذارید . شما در ابتدای کار طبیعتا هیچ اطلاعی ندارید که امکان دارد دفینه در چه مکانی از زیر زمین باشد .

اگر بخواهید از این مورد مطمئن شوید ، به یک شعاع زن احتیاج دارید . زیرا اگر بخواهید دستگاه های دیگری مانند نقطه زن ها را به کار بگیرید ، باید تمام منطقه را جستجو کنید که کاری بسیار زمان بر است و اتلاف وقت به شمار می رود . در نتیجه در چنین موقعیتی با بهره گیری از یک شعاع زن آنتنی یا فرکانسی ، فلزیابی را به شکلی گسترده انجام می دهید .

کاربرد های دستگاه شعاع زن آنتنی

این دستگاه کاربرد از زیادی از جمله شناسایی غار ها ، تونل ها ، معدن ها و طلا دارد . این دستگاه می تواند حفره ها را در زیر زمین به طور کامل شناسایی کند .

حفره های موجود در زیر زمین معمولا دارای منابع ارزشمندی هستند . در نتیجه حفره ها از مهم ترین موارد قابل شناسایی در هنگام کاوش هستند . همچنین بعضی از شعاع زن ها قابلیت یون یابی دارند .

یعنی با امواج ساطع از یون های فلزات ، آن ها را شناسایی می کنند . با در توجه به تمامی این نکات ، یک شعاع زن آنتنی دارای قابلیت های زیادی است که در زمان فلزیابی می تواند بسیار کارساز باشد .

هرچند این نکته هم لازم به ذکر است که صرفا یک شعاع زن برای طلایابی کافی نمی باشد . زیرا صرفا در ابتدای کار است که باید از شعاع زن استفاده کنید . صرفا با بهره گیری از یک شعاع زن نمی شود مکان دقیق فلزیاب را یافت و به حفاری پرداخت . زیرا شعاع زن موقعیت مکانی تقریبی یک دفینه را مشخص می کند و نمی تواند به طور دقیق جای طلا را نشان دهد .

سخن پایانی

در نتیجه جهت تشخیص قیمت واقعی دستگاه ها ، می توانید در بازار طلایابی تحقیق کرده و با گشت و گذار در وبسایت های شرکت های معتبر ، از این اطلاعات آگاه شوید . هرچند از آن جایی که این کار آسان نبوده و احتیاج به زمان زیادی دارد ، می توانید از گزینه ای آسان تر بهره ببرید.
مشاوران ارشد شرکت ما آماده خدمت رسانی همه جانبه با پاسخ گویی به هر سوال شما به صورت حضوری ، تلفنی یا مجازی در زمینه قیمت های اصلی هر دستگاه فلزیاب و بقیه موارد به صورت رایگان می باشند .
شرکت ما مناسب ترین و موثرترین دستگاه ها را از بین تکنولوژی ها و برند های فلزیاب موجود در بازار برای خریدار جهت رسیدن به هدف اصلی خویش معرفی می نماید و همچنین زمین مناسب برای تست دستگاه در اختیار خریدار می گذارد تا مشتری به دست خود هم در زمین و هم در عمق خاک ، سیستم این دستگاه را تست کند و همچنین با کارایی آن به طور کامل آشنا گردد .

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس جهت مشاوره:

مهندس پاکزاد 09124140052

 

ارسال دیدگاه