مقایسه فلزیاب ها

famous metal detector

مقایسه فلزیاب ها

در علم اکتشاف معدن، فلزیاب‌ ها به عنوان ابزار های حیاتی برای کشف و شناسایی ذخایر معدنی ارزشمند مانند طلا، نقره، مس و سایر فلزات شناخته می شوند. این دستگاه‌ های الکترونیکی پیشرفته با قابلیت‌ های متنوع، اطلاعات دقیقی درباره تغییرات میدان مغناطیسی، الکتریکی یا الکترومغناطیسی مربوط به وجود فلزات در زیرزمین ارائه می‌ دهند.

همانند هر سرگرمی دیگر، فلزیابی نیز فعالیتی است که مملو از اصطلاحات خاصی است که ممکن است دشوار باشد. در این مقاله قصد داریم به واژه‌ هایی بپردازیم که ممکن است معنای آنها را ندانید و در ادامه به موضوع مقایسه فلزیاب ها بپردازیم.

اگر تازه کار هستید این مقاله به شما کمک می کند تا تصمیمی عاقلانه در مورد انتخاب دستگاه مناسب بگیرید.

اصطلاحات ضروری

در این بخش به اصطلاحاتی می پردازیم که مخصوص افرادی است که این حرفه را شروع کرده و تازه کار هستند:

آهنی (Ferrous): فلزاتی که حاوی آهن هستند. فلزات غیرآهنی شامل فلزاتی هستند که مغناطیسی نیستند، مانند برنج، طلا، نقره، نیکل، قلع و سرب.

فرکانس (Frequency): فرکانس‌ های فلزیاب‌ ها متفاوت هستند و برای انواع مختلف جستجو استفاده می‌ شوند. فرکانس‌ ها به کیلو هرتز اندازه‌گیری می‌ شوند و تعداد میدان‌ های مغناطیسی ارسالی به زمین را نشان می‌ دهند. فلزات مختلف بر اساس ویژگی‌ ها و رسانایی فلز، به فرکانس‌ های مختلف واکنش نشان می‌ دهند.

معدنی شدن (Mineralization): مقدار آهن و نمک موجود در زمین را توصیف می کند. نمونه‌ هایی از زمین معدنی شامل ماسه سیاه در سواحل (از آهن)، قرمزی در خاک (آهن) و نمک موجود در ماسه سواحل آب شور است.

تداخل (Interference): هر چیزی که دارای میدان الکترومغناطیسی باشد، مانند تلفن‌ های همراه یا خطوط برق، می‌تواند در سیگنال فلزیاب تداخل ایجاد کند.

جعبه کنترل (Control Box): شامل کنترل‌ ها، بلندگو، باتری‌ ها و پردازشگر است.

کویل جستجو (Search Coil): این قسمت فلز را در زمین شناسایی می‌ کند. اندازه‌ ها و شکل‌ های مختلف کویل جستجو عملکرد متفاوتی دارند. به طور کلی، کویل‌های کوچک‌ تر حساس‌ تر هستند، در حالی که کویل‌ های بزرگ‌ تر می‌توانند به عمق بیشتری در زمین نفوذ کنند.

تبعیض (Discrimination): امکان فیلتر کردن انواع مختلف فلز یا اشیا با استفاده از تنظیمات دستگاه را فراهم می کند.

تراز زمین (Ground Balance): تنظیماتی که دستگاه برای انواع مختلف خاک و معدنی شدن انجام می دهد.

تفکیک هدف (Target Separation): توانایی دصدر شناسایی اهدافی که نزدیک به هم قرار دارند.

انتخاب بهترین دستگاه

هیچ فلزیابی وجود ندارد که بهتر از دیگری باشد، هر کدام از آن ها ویژگی های خود را دارد. این راهنما به بررسی ویژگی‌ های دستگاه هایی می پردازد که در دسته طلایاب های خوب قرار می گیرد. ما در این مقاله فلزیاب ها را بر اساس معیار هایی مانند، وزن، ارگونومی، مقاومت، اندازه، دوام، قیمت، مطمئن بودن دستگاه، ضد آب بودن و قابلیت استفاده در محیط های مختلف و نظرات مشتریان دسته بندی می کنیم.

مورد اعتماد ترین فلزیاب

برای آن که جستجویی با نتیجه عالی داشته باشید در قدم اول نیازمند یک دستگاه حرفه ای هستید. دستگاهی که مناسب نیاز و اهداف شما باشد. یادگیری دستگاه طلایاب نیز از موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید و فوت و فن دستگاه خود را بشناسید.

در قدم دوم کاوش در مکان هایی است که می تواند نتیجه های خوبی به همراه داشته باشد برای مثال مکان های قدیمی می تواند انتخاب درستی باشد.

برای انتخاب دستگاه گنجیاب مناسب باید به ویژگی های آن دستگاه توجه کنیم. برای مثال ویژگی تفکیک از مهم ترین عواملی است که باید به آن توجه کرد. ویژگی تفکیک به شما اجازه می دهد آن چه را که نمی خواهید فیلتر کنید.  دستگاه هایی با فرکانس های بالا دستگاه هایی مناسب هستند.

معرفی و مقایسه فلزیاب ها

کاوشگران با بررسی ویژگی های طلایاب های مختلف و تطبیق دستگاه ها با نیاز های خود به دنبال دستگاه های حرفه ای هستند که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد. برخی از طلایاب های معروف و حرفه ای به شرح زیر است:

Garrett AT MAX

دستگاه فلزیاب وی ال اف Garrett AT Max نقطه زن آمریکایی است که تا عمق 10 متر ضد آب است.

فلزیاب بوقی گرت ای تی مکس دارای ۴۰ تنظیم مختلف تشخیص است که برای حذف انواع مختلف فلزات آهنی، از جمله آهن، استفاده می‌ شود. این دستگاه گنج یاب چند منظوره تا عمق 10 فوت ضد آب است. این دستگاه دارای ۴۰ تنظیم مختلف تشخیص است که برای حذف انواع مختلف فلزات آهنی، از جمله آهن، استفاده می‌ شود.

تنظیم حالت صوتی حرفه‌ ای به کاربران این امکان را می‌دهد که “صفات” هدف شناسایی شده را “شنوایی” کنند، به این معنی که این حالت با توجه به عمق دفن شی، صداهای مختلفی ایجاد می‌ کند.

همچنین، شناسایی دیجیتال هدف روی صفحه نمایش به کاربران این امکان را می‌ دهد تا به سرعت تشخیص دهند که دستگاه چه چیزی را شناسایی می‌ کند. هدف‌ هایی که بیشترین مقدار آهن را دارند، بین ۱ تا ۴۰ نشان داده می‌ شوند.

گاهی اوقات، هنگام شناسایی، یک هدف فلزی بزرگ‌ تر ممکن است به عنوان غیر فلزی (و بنابراین ارزشمند) تشخیص داده شود. Garrett AT Max دارای ویژگی Iron Audio است که با فشار دکمه، به درستی هدف را شناسایی می‌ کند.

نقطه زن گرت ای تی مکس ۳.۰۳ پوند وزن دارد و دارای فرکانس 15 کیلو هرتز است.

Minelab CTX-3030

Minelab CTX-3030 نقطه زن کمپانی ماینلب است. این نقطه زن vlf در هر نوع خاکی عملکرد دارد و تا عمق 10 فوت ضد آب است فلزیاب ماینلب سی تی ایکس 3030 با پنج حالت جستجو تنظیم می شود و  در هر محیطی مانند زمین های معدنی، دریاچه و سواحل شنی کار می کند.

این دستگاه با داشتن کمربند، قابلیت استفاده طولانی مدت را به شما می دهد تا بتوانید بخشی از فشار را کاهش دهید.

فلزیاب بوقی سی تی ایکس 3030 با فرکانس ۱.۵ کیلوهرتز – ۱۰۰ کیلوهرتز کار می کند.

Nokta Makro Simplex

دستگاه نقطه زن وی ال اف نوکتا ماکرو سیمپلکس فلزیاب ترکیه ای برند نوکتا ماکرو ترکیه است.

فلزیاب بوقی نوکتا ماکرو سیمپلکس قابلیت غوطه وری تا عمق 10 متر را دارد و با توانایی نور پردازی عالی برای استفاده در شب و زیر آب مناسب است.

فلزیاب Makro Simplex ماکرو سیمپلکس با کویل جستجوی 11 اینچی و فرکانس کاری 12 کیلوهرتز به شناسایی فلزات با ارزش می پردازد.

خدمات ویژه اهورا فلزیاب

تمامی محصولات شرکت اهورا فلزیاب، دستگاه هایی اورجینال و اصل هستند. همگی دارای کد اصالت محصول می‌ باشند. کد اصالت کالا این اطمینان را به مشتریان می دهد که محصول اورجینال است و از منبع معتبر تهیه شده است.

ما علاوه بر خرید حضوری از فروشگاه، امکان خرید آنلاین نیز از طریق وبسایت رسمی اهورا فلزیاب را برای شما عزیزان فراهم کردیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات، قیمت، موجودی و روش‌ های خرید، می‌توانید با مهندس پاکزاد به شماره ۰۹۱۲۴۱۴۰۰۵۲ تماس حاصل فرمایید.

لینک سایت اصلی گرت

لینک سایت اصلی ماینلب

ارسال دیدگاه