نماد مار در گنج یابی

نماد مار در گنج یابی

نماد مار در گنج یابی

در علم نماد شناسی ، سمبل ها و نشانه های مختلفی وجود دارند که هر کدام ، معانی مختص به خود را دارند . در کل این نماد ها می توانند در کشف آثار تاریخی ، پیدایش دفینه ها ، شناسایی مومیایی و گنج یابی به ما کمک کنند . یکی از نماد هایی که در جستجوی حرفه ای می توانید با آن رو به رو شوید ، نماد مار در گنج یابی است . امروز قصد داریم به معرفی این نماد بپردازیم .

نماد مار به چه معناست ؟

در حالت کلی ، مار در حال خوردن دم خود ، نشانه چرخه مرگ و زندگی است . برداشت یونان باستان از سمبل مار در طول دوران تغییر پیدا کرده است .

ابتدا یونانیان باور داشته اند که مارها نماد شیاطین و زندگی زیر زمینی می باشند . سپس به مرور زمان ، این باور تغییر یافت و در اواسط دوره امپراطوری روم ، مارها به نمادی از شفادهی و حفاظت تبدیل شدند .

در نهایت هم ملل یونان و روم به این اعتقاد دست یافتند که مارها نمادی از رشد و زایش هستند . رومیان و یونانیان معتقد بودند هرکسی که زیورآلات مار به همراه داشته باشد ، از همه بیماری ها نجات پیدا می کند . مار در واقع مانند صدقات عمل می کرد .

آنها همچنین به گردن بیماران خود ، آویزهایی با نماد مار می آویختند و معتقد بودند که این کار ، هر مدل بیماری را شفا می دهد .

نماد مار در تاریخ چه معنایی دارد ؟

ماد مار در زیورآلات دوران رنسانس معانی مثبتی داشت و به عنوان یک نماد سلطنتی هم مشاهده میشد .

مار ها در خیلی از نقاشی  و طراحی ها ، تئاتر و نمایشنامه ها ، معماری و حتی لباس ها و اکسسوری ( آویز های زینتی ) مردمان این دوران ، دیده می شدند .

در مشهور ترین آثار به جا مانده از این دوران ، مارها نمادی از شیاطین و خطرات ناشی از همنشینی با وی هستند . مفهوم مار در زیورآلات دوران ویکتوریا نیز متفاوت تلقی می شد .

اگرچه مارها به شکل گسترده ای در زیورآلات مورد استفاده قرار می گرفتند ، اما در دوران ویکتوریا استفاده از زیورآلات مزین به نماد مارها ، تنها مخصوص طبقه اشراف جامعه بود .

حلقه نامزدی پرنس آلبرت و ملکه ویکتوریا ، مثال بارز این حقیقت است . حلقه نامزدی این دو شخصیت مشهور تاریخ ، یک نگین سبز رنگ زیبا و درخشان است که در تلفیقی از مار می باشد . بسیاری از متخصصان این انگشتر را نماد عشق جاودانه می دانند .

مفهوم نماد مار در عصر معاصر چیست ؟

استفاده از زیورآلات زینتی به موتیف های مار در دنیای معاصر نیز رواج دارد . در عصر حاضر ، خرید انگشتر و یا گردنبند مار نشانه ای برای از زندگی مجدد ، تغییر و زایش محسوب می شود .

افرادی که به دنبال یک تغییر بزرگ در زندگی خویش هستند ، مانند ازدواج ، مهاجرت و یا شروع یک کار جدید، بیش از سایرین می توانند با زیورآلات مزین به موتیف مارها، ارتباط برقرار کنند .

از طرفی دیگر ، مارها می توانند نمادی از محافظت باشند و ترکیب آن ها در اکسسوری هایی که معنای خاصی دارند ، مانند هدایا و یا حتی حلقه نامزدی ، بسیار پرمفهوم خواهد بود .

هدیه گرفتن زیور آلاتی که مزین به موتیف مارها هستند نیز می تواند به این معنا باشد که شما برای شخص هدیه دهنده بسیار عزیز هستید و وی مایل است از شما و احساس میانتان محافظت کند .

 

تفسیر نماد و نشانه مار در گنج یابی چیست ؟

 

در قدیم نشانه مار نشان قدرت و مقام بود ولی کم کم به علت خطرناک بودن این حیوان به نمادی خطرناک تبدیل گردید . جایی که نشانه مار در آن قرار دارد همان نشانه خطر و خود مار مسیر را نشان می دهد .

نماد مار در گنج و دفینه اغلب در دوره اسلام استفاده میشد و نشان طلسم هم بود . مکانی که سنگ نگاره مار وجود دارد باید مسیر انحنای شکم او را دنبال کرد ، تا به جایی مانند یک تورفتگی یا سنگی متفاوت برسید که مسیر اصلی نیز در همان جا است .

علامت مار در گنج یابی به معنای دالان است . دالانی که بسیار پر خطر می باشد و به صورت تله یا طلسم مشخص می گردد . اگر وارد دالان شدید و مار را مشاهده کردید ، و با چوب به آن ضربه زدید زیرا طبق تئوری ها ، مار بر روی گنج طلسم قرار دارد . در نتیجه اگر ضربه به مار برخورد نکند و مانند یک توهم باشد ، طلسم وجود دارد . ولی اگر مار زخمی شد طلسم نمی باشد .

در مواجه با مار در هنگام گنج یابی چه اقدامی انجام دهیم ؟

در مواجهه با حیواناتی مانند مار ، یک سری اقدامات هستند که باید به آنها توجه کنیم . به طور مثال باید دانست که هیچ گاه درون دالان هایی که دفینه یا گنج در آن پنهان است ، آتش روشن نکنید .چون در این مدت طلا از خود گازی تولید میکند که وقتی آتش بگیرد باعث انفجار می شود .

بعد از نابودی مار های موجود در مکان مورد نظر ، مادامی که به انتهای دالان رسیدید ، به یک بن بست بر خواهید خورد . اما در پشت دیواره این بن بست اتاقی قرار دارد . این اتاق مهر و موم است و دارای باری که از نشانه مار برای آن استفاده می شود . معمولا جسد پادشاه یا یکی از سردارهای جنگی با تمام اموالش می باشد .

مهم ترین نکته این هست که نمادی که شما دارید آیا در حال نمایانی سر مار است یا دم آن .دقت کنید اگر نماد بر روی شیب حکاکی شده باشد و دم از سر پایبنتر قرار بگیرد ، ورودی را دم مار نشان می دهد  . اگر سر پایین تر از سطح دم باشد سر مار مسیر را نشان می دهد . اگر هم سطح باشن سر و حالت پیچ شکم مار به مسیر یابی کمک می کند .

 

در مواری که دم مار دقیقا از سر پایین تر است و سمت چپ و کنار سنگ را نشان می دهد که جهت بررسی شما همان سمت نوک دم مار است .به دلیل زهراگین بودن مار ، درون دالان کف تونل خاک سفیدی قرار دارد که با گام گذاشتن روی آن قسمت و به دلیل سبکی خاک به هوا پراکنده می شود . با تنفس کاوشگر و مسموم بودن فضا ایجاد مسمومیت شدید می کند . همینطور اجناس موجود قطعا آلوده به مواد کشنده است . مانند سیانور هستند که بدون دستکش و چشیدن ناخواسته و لمس اجناس آلوده به آن ، دچار تهوع و مسمویت می کند .

سخن پایانی

 

برای آگاهی کامل از قیمت صحیح و نرخ درست هر دستگاه ، می توانید در بازار گنج یابی تحقیق نموده و با گشت و گذار در وبسایت های شرکت های معتبر ، از این اطلاعات بهره مند شوید . هرچند از آن جا که این کار نیز آسان نبوده و احتیاج به زمان زیادی دارد ، می توانید از گزینه ای راحت تر بهره ببرید .

مشاوران ارشد شرکت اهورا فلزیاب آماده خدمت رسانی همه جانبه با پاسخ گویی به هر پرسش شما به صورت حضوری ، تلفنی یا مجازی در زمینه قیمت های اصلی هر دستگاه گنج یاب و بقیه موارد به صورت رایگان می باشند .

شرکت ما مناسب ترین و موثرترین دستگاه ها را از میان برند ها و تکنولوژی های فلزیاب موجود در بازار برای رسیدن به شما برای رسیدن به مقصود اصلی خودتان معرفی می نمایند و همچنین زمین مناسب برای آزمایش دستگاه در اختیار خریدار می گذارد تا خریدار به دست خود هم در زمین و هم در عمق خاک ، سیستم این دستگاه را تست نماید و همچنین با کارایی آن به طور کامل آشنا گردد .

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.شماره تماس جهت مشاوره:

مهندس پاکزاد 09124140052

 

ارسال دیدگاه