پین پوینتر چیست؟

پین پوینتر

پین پوینتر

پین‌ پوینتر یک ابزار فلزیاب کوچک و قلمی است که در کارهای گنج‌یابی و دفینه‌یابی بسیار مؤثر است. احتمالاً در فیلم‌هایی که تماشا کرده‌اید، از استفاده افراد از پین‌پوینترهایی کوچک و قلمی در مراحل مختلفی از کار برای پیدا کردن گنج شاهد بوده‌اید.

شرکت‌های مختلفی مانند ماینلب، گرت، ایکس پی، نوکتا ماکرو، کوئست آمریکا و غیره انواع مختلفی از پین‌پوینترها را تولید کرده‌اند. در این مقاله، ما قصد داریم به سوال مهمی که درباره پین‌پوینترها مطرح است پاسخ دهیم و انواع و قیمت‌های آن‌ها را بررسی کنیم.

اگرچه بسیاری افراد سال‌هاست در زمینه گنج‌یابی و دفینه‌یابی فعالیت دارند، اما هنوز برخی از آن‌ها نمی‌دانند که پین‌ پوینتر چیست. اینجاست که ابزاری که بسیار ضروری و حیاتی در زمان کاوش و حفاری به کار می‌رود، به میان می‌آید.

دستگاه فلزیاب پین‌ پوینتر در ساده‌ترین حالت، یک دستگاه کوچک است که قابلیت تشخیص فلزات تا چند سانتی‌متر را داراست. البته تمامی آن‌ها دارای عمق کاوش یکسانی نیستند؛ به عبارت دیگر، ممکن است عمق کاوش مفید یک پین‌ پوینتر حدود ۱۰ سانت باشد، در حالی که مدل دیگری از آن قادر به اسکن فلزات تا ۴۰ سانت عمق باشد.

کلیدی‌ترین وظیفه پین‌پوینتر، به عنوان یک نقطه‌زن حرفه‌ای، تعیین محل دقیق گنج یا فلزات مخفی را برای شما فراهم می‌کند.

انواع پین پوینتر Pinpointer

دستگاه نقطه‌زن پین‌پوینتر در انواع مختلفی تولید می‌شود، زیرا شرکت‌های تولیدکننده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های متنوعی برای ساخت آن‌ها استفاده می‌کنند. اغلب دستگاه‌های پین‌پوینتر به شکلی قلمی طراحی شده‌اند، اما کاربردهای گوناگونی دارند.

بسیاری از شرکت‌های معروف جهان که در زمینه تولید فلزیاب فعالیت می‌کنند، انواع مختلفی از مدل‌های پین‌پوینتر را نیز به بازار عرضه کرده‌اند. به عنوان مثال، شرکت ماینلب استرالیا در تولید دستگاه‌های فلزیاب پیشرفته مشغول به کار است و در حال حاضر یک مدل پین‌پوینتر نیز در دسترس است که این نمونه شامل مدل‌های مختلفی می‌شود.

اگر به بررسی کاربردهای مختلف پین‌پوینترها بپردازیم، برخی از آن‌ها برای گنج‌یابی و جستجوی فلزات به‌کار می‌روند و برخی دیگر برای موارد نظامی استفاده می‌شوند. اما در ادامه به‌طور مفصل به کاربردهای اصلی پین‌پوینترها پرداخته خواهد شد.

بعضی از مدل‌های مختلف همراه با کویل‌های کوچک نیز عرضه می‌شوند. به عبارت دیگر، به‌جز ویژگی نقطه‌زنی، با اتصال کویل کوچک دایره‌ای یا بیضی‌شکل، می‌توان آن‌ها را به یک فلزیاب کوچک تبدیل کرد.

ویژگی بهترین پین پوینتر

بدون شک، اکثر افراد حرفه‌ای در زمینه گنج‌یابی از یک پین‌پوینتر حرفه‌ای و پیشرفته استفاده می‌کنند. بگیرید سکه، جواهرات، شمش طلا یا هر نوع فلز دیگری، وجود یک پین‌پوینتر برتر به شما بسیار کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید یک پین‌پوینتر خوب و پیشرفته بخرید، ابتدا باید ویژگی‌های اساسی بهترین پین‌پوینتر را بشناسید. در انتخاب دستگاه پین‌پوینتر، فاکتورهای متعددی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید.

برای خرید یک پین‌پوینتر حرفه‌ای با عمق کاوش بالا، لازم است به موارد زیر توجه کنید:

۱. بررسی عمق کاوش مفید پین‌پوینتر مورد نظر

۲. بررسی تکنولوژی ساخت

۳. بررسی معتبر بودن شرکت سازنده

۴. بررسی انواع حالت‌های اسکن و مدل‌های مختلف کاوش

۵. مشاهده فیلم‌های آزمایشی پین‌پوینتر و عملکرد آن نسبت به فلزات مختلف

۶. قابلیت ضدآب بودن و مقاومت جسمانی دستگاه. و …

با رعایت این موارد، می‌توانید بهترین پین‌پوینتر را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

قیمت پین پوینتر

قیمت پین‌ پوینترها تقریباً بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است، با این حال قیمت به نوع و ویژگی‌های آن مربوط است. برای خرید دستگاه نقطه‌زن پین‌پوینتر، ابتدا باید مشخصات فنی آن را بررسی و سپس به موضوع قیمت بپردازید. توصیه ما این است که همیشه بر اساس نیازهای خود اقدام به خرید دستگاه فلزیاب کنید. بسیاری از افراد متاسفانه تنها به میزان بودجه خود توجه می‌کنند. البته این روش اشتباه نیست، اما با فراهم کردن بودجه مورد نیاز، می‌توانید بهترین دستگاه را برای خود انتخاب کنید.

قیمت پین‌پوینتر بستگی به نوع و تکنولوژی ساخت آن دارد. همچنین، شرکت‌های سازنده بر اساس نام و اعتبار خود ممکن است قیمت محصولات خود را بالاتر تراشه کنند.

بهترین و پیشرفته‌ترین پین‌پوینتر را از شرکت فلزیاب باما، نماینده رسمی شرکت‌های معتبر با قیمتی مناسب تهیه کنید. ما تمامی مدل‌های مختلف ساخت کشورهای مختلف را برای شما فراهم کرده‌ایم، از جمله استرالیا، ترکیه، آلمان، آمریکا، فرانسه، چین و …

بهترین پین پوینتر موجود در جهان

شرکت های سازنده معتبر

در بخش‌های مختلف این مقاله به اهمیت استفاده از محصولات شرکت‌های معتبر جهان اشاره کردیم. این مهم بسیار حائز اهمیت است زیرا ممکن است مدل‌هایی وجود داشته باشند که عملکرد بالایی دارند، اما به دلیل عدم محبوبیت شرکت سازنده، کاربران از خرید آن‌ها اجتناب می‌کنند.

شرکت‌های محبوبی که محصولات آن‌ها امتحان خود را پس داده‌اند، شامل شرکت اوکا ام آلمان، ماینلب استرالیا، گرت آمریکا، کوئست آمریکا، نوکتا ماکرو ترکیه، ایکس پی فرانسه و … می‌باشند. بسیاری از کاوشگران حرفه‌ای نیز از نقطه‌زن‌ها و شعاع‌زن‌های این شرکت‌ها استفاده می‌کنند.

مقایسه پین پوینتر

در مرحله بعدی از خرید یک پین‌پوینتر حرفه‌ای، باید مدل‌های مختلف را مقایسه کنید. در حال حاضر، فیلم‌های مقایسه پین‌پوینترها همراه با آزمون‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک‌تاک، و شبکه‌های ویدیویی مانند یوتیوب و آپارات در دسترس است.

قبل از نگارش این مقاله، من در مورد تعریف پین‌پوینتر و مشاهده تست‌های فیلمی تمامی مدل‌های موجود آن‌ها را بررسی کرده‌ام. نمونه‌هایی که در دفتر مرکزی نمایندگی ایران موجود بودند را مورد بررسی قرار دادم و موارد دیگری که به طور کلی توصیه نمی‌شوند را مشاهده کردم.

لطفاً توجه داشته باشید که متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل فروش پین‌پوینتر خود، از روش‌های نادرستی برای آزمایش آن‌ها استفاده می‌کنند. سعی کنید تنها از مراکز با اعتبار و معتبر که پین‌پوینتر اصلی و اورجینال عرضه می‌کنند، خرید کنید.

کاربرد پین پوینتر

آموزش استفاده از پین‌پوینتر بسیار آسان است. هنگامی که شما یاد می‌گیرید با مدل‌های مختلف کار کنید، به راحتی می‌توانید کاربرد آن را درک کنید. اگرچه ما در سایت فلزیاب باما به موضوع گنج‌یابی می‌پردازیم، اما بیشتر درباره یافتن فلزات مختلف صحبت می‌کنیم. همچنین به کاربردهای دیگر آن نیز اشاره می‌کنیم.

اصلی‌ترین کاربرد پین‌پوینتر در دنیا برای یافتن نقطه دقیق گنج و فلزاتی که در زیر زمین دفن شده‌اند است. به همین دلیل، کاوشگران و جویندگان طلای حرفه‌ای همیشه یک پین‌پوینتر پیشرفته در کنار خود دارند.

با مراجعه به بخش فروشگاه فلزیاب، می‌توانید نمونه‌های مختلف این محصول را مشاهده کنید.

پین‌پوینتر علاوه بر گنج‌یابی، در زمینه‌های نظامی و امنیتی نیز کاربرد دارد و به عنوان اسکنر نقطه‌زن شناخته می‌شود. ممکن است دیده باشید که در زمان بازرسی در مراکز مختلف مانند فرودگاه‌ها و مراکز عمومی، پلیس از یک پین‌پوینتر برای بازدید از بدن افراد استفاده می‌کند.

سخن آخر

Pinpointer Detector، به انگلیسی Pinpointer، یک فلزیاب قوی و کوچک است که در زمینه گنج‌یابی و دفینه‌یابی کاربرد دارد. کاوشگران اغلب یک دستگاه پین‌پوینتر پیشرفته را همراه خود دارند که بیشتر به صورت قلمی طراحی شده است. حضور این ابزار به همراه هر نوع دیگری از دستگاه‌های فلزیاب بسیار ضروری و اساسی است. اگر شما قصد خرید یک پین‌پوینتر قلمی را دارید، با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات کاملی درباره آن بدست آورید. همچنین، انواع مختلف این فلزیاب قلمی کوچک با قیمت‌های ارزان در نمایندگی‌های ایران موجود می‌باشد.

ارسال دیدگاه