نماد سنگ شاخص در گنج یابی

نماد سنگ شاخص در گنج یابی

نماد سنگ شاخص در گنج یابی

در دنیای گنج یابی ، نشانه های گنج بسیار اند . با آگاهی از این علم به وسیله تحقیقات در مکتوبات یا وبسایت هایی حول محور موضوعات مربوطه ، می توانید تجربه بسیار حرفه ای تری در گنج یابی داشته باشید . با این اقدام شما در واقع با مغزتان دفینه یابی می کنید نه با دستگاهتان . در باب این مسئله لازم به ذکر است که هر چقدر هم دستگاه پیشرفته ای خریده باشید ، احتیاج به دانش نشانه های گنج دارید . تا بدانید چگونه و در کجا به جستجو بپردازید . این مقاله درباره نماد سنگ شاخص در گنج یابی که به وفور در طبیعت مشاهده می شود ، نوشته شده است .

سنگ شاخص چیست ؟

به طور کلی سنگ هایی که در زمان های قدیم معنی خاصی داشته اند یا نشان دهنده یک شاخصه مخصوص مانند معرفی کننده یک منطقه یا قلمرو بودند ، سنگ های شاخص نامیده می شوند .

ظاهر این سنگ ها معمولا با سنگ های عادی تفاوتی چشمگیر دارد .

اما این تفاوت صرفا از دیدگاه یک متخصص که علم سنگ شناسی یا نشانه های گنج را بلد است ، قابل تشخیص می باشد .

احتمال بسیار کمی وجود دارد که یک فرد بتواند بدون آگاهی از این دانش ، این سنگ ها را شناسایی کند .

در همین حین اگر بتواند تشخیص دهد چه سنگی شاخص است ، امکان ندارد بتواند بگوید که معنی و مفهوم آن سنگ چیست .

یک اپراتور حرفه ای به نشانه های این سنگ ها کاملا آشنا است .

مکان های دارای سنگ شاخص

متخصصان و کارشناسان سنگ های شاخص ، با بررسی موقعیت های مکانی مختلف ، به این نتیجه رسیده اند که برخی از مکان های دارای این سنگ را می توان پیش بینی کرد .

  1.  شاخص راه : این سنگ های شاخص در دوران باستان در طریق های مالرو شاهی حکومت ایجاد می شدند و به منظور راهنمای مسیر برای کاروانیان و مسافران عمل می کردند. آنها مانند تابلو های آدرس دهی خیابان ها و بزرگراه های امروزی هستند.
  2. شاخص معدن : سنگ های شاخص معدن که در نزدیکی معادن سنگی ایجاد میشد و نشانی این بودند که فرد به معدن سنگ نزدیک می شود.
  3. شاخص قلعه : سنگ های شاخص معدن و قلمرو که در محدوده قلعه ایجاد میشدند و نشان می دادند که در اینجا قلعه ای وجود دارد.
  4. شاخص قلمرو : این سنگ ها ، نشانگر این بودند که اینجا یک قلمرو حکومتی یا منطقه نظامی هست و ورود به چنین قلمروهایی برای افراد عادی نیازمند اجازه بود. این سنگ ها زا اهمیت بالایی برخوردار بودند. امروزه با مشاهده سنگ های شاخص قلمرو، به این پی می برید که در آن منطقه، احتمال وجود دفینه های پادشاهی بسیار بالا است.
  5. شاخص سکونت : سنگ های شاخص حکومت نشان می دهند در این محدوده سکونتگاهی وجود داشته است .
  6. شاخص قبرستان : سنگ هیا شاخص قبرستان به همین صورت نشان میدادند که قبرستانی در این نزدیکی ساخته شده است .
  7. شاخص دفینه : از مهم ترین سنگ های شاخص ، سنگ های دفینه یا همان شاخص هایی اند که در نسخه ها به کار گرفته میشوند . این سنگ ها قابلیت این را دارند که به ما نشان دهند دفینه در این نزدیکی وجود دارد و این منطقه می تواند با یک نقطه زن به راحتی بررسی شود . در واقع بسیار خوش شانس هستید اگر هنگام جستجو با این سنگ ها برخورد کنید .

انواع مختلف سنگ های شاخص

سنگ وری 

این بیشترین مدل سنگی ات که یافت می شود . در واقع سنگ کمیابی نیست ، صرفاشبیه سازی شده است که عموما به شکل حیوانات و گاهی هم به حرز تشبیه می شود . اما در واقع حرز نیست ، همچنین گاهی با نوک تیز سنگ زیر و رو می شود . ممکن ابتدا اول فکر کنید طبیعی است . اما اگر دقت کنید با بقیه سنگ های یکی نیست و باید بررسی شود . حتی گاهی بخش هایی از این سنگ ساروجی است که به ارزش آن می افزاید .

سنگ سیاه 

سنگ سیاه در دوران ماقبل مسیح و با احتساب دوره های پسین به عنوان سنگی مقدس قبول می شود . اگر سنگ سیاهی پیدا کردید که متعلق به آن کوه نیست فراموش نکنید که ابتدا زیر آن را نگاه کنید و سپس اطراف آن را کاوش کنید ، لازم نیست به دنبال نقش برجسته ای بر روی سنگ سیاه بگردید زیرا خود سنگ سیاه نشانه است .

سنگ سفید 

مربوط به روح و طلسم است ، معمولا در عبادتگاه ها یافت میشود حتی در برخی ساختمان ها کمی بیرون زده به نظر میرسد این سنگ ها برای بوسیدن و احترام است  ، روی زمین سنگ ریزه هایی است که متعلق به آن کوه نیست آیا میدانید این سنگ از کجا آمده است واقعیت این است که سنگ ریزه نیست بلکه سفید است .

سنگ شاخص حکیم در گنج یابی

این سنگ مانند نقشه جغرافیا یا نقشه محیط آنجا است که در بیشتر آنها نشانه ها و علائم و غیره وجود دارد . در بعضی ها که نشان ندارند هم بهتر است آگاه باشید که موضعش و هر گوشه این سنگ معنا و زبان دارد . همچنین به یاد داشته باشید که سنگ عاقل دقیقا نقطه شروع است . در نتیجه حداقل در ۲-۳ مکان مال و دفینه دارد . سنگ های دیگری نیز وجود دارند که کمتر مشاهده می شوند .

سنگ قوس 

سنگی موج دار است که به اطراف شیار های آن باید دقت شود . مشاهده این سنگ بسیار عالی است . زیرا این سنگ کمیاب و در اغلب موارد عالیست .

سنگ تغار

به آن سنگ کاسه آب نیز میگویند در فواره ها اتفاق می افتد اگر در این چشمه گنج باشد این سنگ در جای درست خود قرار دارد .

سنگ چاه 

این سنگ را در دهانه چاه ها که به تناسب تولان وجود داشتند می ساختند . همچنین به آن سنگ مسطح می گویند و خوب باید برسی و کاوش شود .

سنگ پا 

سنگ های پا روی پله اول هر پلکان قدیمی ای وجود دارد . این سنگ هم نشانه خوبی می تواند باشد . زیرا اگر اطرافش را کاوش کنید می توانید دفینه هایی دور و اطراف آن پیدا کنید .

سنگ راهنما 

سنگ راهنما مانند نقشه این منطقه است . می تواند نشانه ای باشد که شما را به اینجا راهنمایی می کند . و این نشانه سنگ راهنما نقطه شروع واقعی است .

سنگ های شاخص در جنگل

در مورد فعالیت در جنگل های کشور مانند جنگل های شمال باید توضیح داد که باید گفت از دیدگاه اصول نهان دفینه ، قوانین خاصی نیز وجود دارد .

مثل درختی خاص در آن نقطه یا چشمه نامدار و همینطور رشته کوه های خاص و معروف که حتی خرافاتی پشتش باشد و از مسائلی از این قبیل بسیار اهمیت دارد .

به این خاطر که رطوبت مناطق شمال کشور ایران بالاست . خزه در این منطقه رشد زیادی دارد و قادر است آثار را بپوشاند و همچنین رشد درختان و فرسایش سطح زمین به دلیل ریزش برگ و افزایش لایه های خاک ، همراه پوسیده شدن برگ ها همه یک مشکل اساسی به شمار می روند .

از جانبی دیگر رفت و آمد در جنگل در گذشته نیاز به نشانه مسیر یابی با نشانه برای گم نکردن مسیر داشت . بنابراین فرد می تواند گاهی آثاری که پیدا می کند  را جهت مسیر یابی و اشاره به قلعه در کیلومتر های اطراف به حساب بیاورد . پس همه آثار صرفا به گنج و دفینه مربوط نمی باشد .

سنگ های شاخص مربعی

سنگ شاخص مربعی اشاره به قبر درون سنگ و اتاقک دارد . مربع ها اغلب نشانه ای از آرامگاه کاهن یا راهب می باشد .

نماد جوغن در گنج یابی نیز مساوی در دهانه و قاعده است . این نماد اشاره به یک اتاق در زیر جوغن مشخصه دارد که بار آن طلا می باشد و موقعیت آن در یکی از جهات صخره می قرار می گیرد .

اگر جوغنی روی یک صخره ثابت در دهانه و قاعده مساوی باشد و یک نشانه ی کوچک در لبه جوغن داشته باشد ، دهانه را اندازه می گیرد و به سمت نشانه مذکور شروع به حرکت می کند . سپس  به در اتاقی می رسد که قبری همراه با یک سری دفینه درون آن می باشد ، بنابراین این نماد اشاره به قبر درون سنگ و اتاقک دارد .

مربع آرامگاه کاهن یا راهب می باشد جوغن مساوی در دهانه و قاعده اشاره به یک اتاق در زیر جوغن دارد که بارآن طلا می باشد و در آن در یکی از جهات صخره می باشد . اگر جوغنی روی یک صخره ثابت در دهانه و قاعده مساوی باشد و نشانه ای ریز در لبه داشته باشد ، اپراتور قاعدتا دهانه را اندازه می گیرد و به سمت نشانه مشخص شده ، حرکت می کند . این ها تمام راهنمایی هایی است که از علم سنگ شناسی در گنج یابی نیاز شما می شود .

سخن پایانی

جهت مشاوره رایگان در مورد نشانه های گنج ، تفسیر آثار و علائم  و خرید و فروش فلزیاب ، کارشناسان و آثارشناسان ارشد شرکت اهورا فلزیاب آماده خدمت رسانی به صورت تماس تلفنی و یا حضوری به شما کاوشگران گرامی می باشد .

همچنین تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشد.

شماره تماس جهت مشاوره:

مهندس پاکزاد 09124140052

دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه