دستگاه معدن یاب

دستگاه معدن یاب

دستگاه های معدن یاب از کاربردی ترین تکنولوژی های بروز در دنیا هستند . این دستگاه ها اسکنر ها و شعاع زن های پیشرفته را تشکیل می دهند .

هر نوع دستگاه فلزیاب برای اهداف خاصی ساخته و طراحی می شود و یکی از این زمینه ها معدن یابی می باشد . دستگاه های معدن یاب ، یکی از مورد استفاده ترین دستگاه ها در زمینه دفینه یابی هستند .

سیستم های معدن یاب به دو دسته مخصوص معدن یاب های بوقی و معدن یاب تصویری تقسیم بندی می شوند . همه می دانند که معدن یاب تصویری دارای مزایای بسیار بیشتری نسبت به مدل های ساده می باشد . اپراتور ها از این نوع دستگاه ها برای معدن های زیر زمینی ، اتاقک ها ، راهرو ها و مکان هایی از این قبیل استفاده می کنند . اگر از معنی و مفهوم فلزیاب آگاه نیستید ، می توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید .

معدن کاری با دستگاه معدن یاب

معدن کاری یا برداشت کانی‌ ها به عمل استخراج کانی های ارزشمند یا دیگر مواد از زمین و معمولاً از معادن گفته می‌شود .

موادی که از این کانسار ها به‌دست می‌ آید شامل فلزات ، زغال سنگ ، سنگ های قیمتی ، الماس ، سنگ آهک ، سنگ نمک ، طلا، نقره ، شن ، خاک رس و موادی از این دست هستند .

معدن کاری برای به‌دست آوردن هر ماده‌ ای که نمی‌توان از طریق فرآیند های کشاورزی رشد داد ، یا به‌طور مصنوعی در آزمایشگاه یا کارخانه تولید کرد ، لازم است . در یک تعریف کامل‌ تر معدن‌ کاری شامل برداشت هرگونه منبع تجدید ناپذیر مانند نفت ، گاز طبیعی یا حتی آب نیز می‌ شود .

استخراج سنگ و فلز از زمان‌های پیش از تاریخ توسط انسان انجام می‌ شده‌ است. فرآیندهای معدن‌کاری امروزی شامل جستجوی بدنه معادن ، تجزیه و تحلیل ظرفیت سودآوری یک معدن پیدا شده، استخراج مواد مورد نظر و احیای نهایی زمین پس از بسته شدن معدن است.

دستگاه معدن یاب چیست ؟

این دستگاه ها اغلب از نوع اسکنر ها هستند و. دستگاه معدن یاب تصویری نیز بهترین نوع برای کشف اتاقک ها و حفره ها می باشد . سیستم های تصویری به دلیل ارائه تصویر گرافیکی از محیط کاوش دفینه و حفره سبب تشخیص بهتر می شود و از حفاری بیهوده جلوگیری می کند .

یک معدن یاب بوقی نیز عالی می باشد و نوع دیگری از معدن یاب هاست که توانایی ارائه تصویر را ندارد و با وجود سیستم های تصویری کمتر مورد استفاده کاوشگران قرار می گیرد . دلیل کمبود استفاده از این مورد ، قیمت آن است که نسبتا بالا می باشد . هرچند به گران بودن آن می ارزد .

معدن یاب تصویری از یک نرم افزار برای تبدیل دیتا های دریافتی به تصویر استفاده می کنند . یکی از معروف ترین های آنها نرم افزار Visualizer است .
این نرم افزار دارای قابلیت های مختلفی است که مسبب دقت فراتری در کار میشوند . آگاهی از ساختار مورد نظر در زیر زمین می تواند در کسب اهداف به میزان زیادی راهگشا باشد .

در بسیاری از مواقع ، دفینه در عمق بسیار بالاتری از توان نفوذ فلزیاب قرار دارند . در نتیجه هیچ گونه راهی برای پیدا کردن آنها به صورت مستقیم وجود ندارد . مگر اینکه راه ورودی به اتاقک و مقبره یافت شود و سپس به وسیله آنها مقبره اصلی پیدا گردد .

دستگاه معدن یاب تصویری ساختار های زیر خاک را با طیف های رنگی مختلفی نشان می دهد . در برخی از مدل ها تصاویر به صورت سه بعدی نیز به نمایش در می آیند . این اقدام می تواند به درک بهتر لایه های خاک کمک کند .

کاربرد دستگاه معدن یاب

برای بسیار از افراد که از دستگاه های فلزیاب برای گنج یابی و دفینه یابی استفاده می کنند ، تجهز به قابلیت یابندگی معادن یک قابلیت بسیار مهم و کاربردی است .
به دلیل استقبال زیاد از دستگاه های تصویری در بازار ایران ، بسیاری از افراد شیاد و کلاهبردار اقدام به فروش دستگاه های تقلبی و فاقد کارایی تحت عنوان دستگاه معدن یاب تصویری وارداتی می کنند که جز ارائه تصاویر رندوم و بی پایه و اساس کار دیگری نمی کنند و صرفا باعث اتلاف وقت و هزینه می شوند .

در خرید معدن یاب تصویری حتما دقت داشته باشید که دستگاه معدن یاب اصل و اورجینال باشد . اگر تجربه ای در خرید اینگونه دستگاه ها ندارید حتما پیش از اقدام به خرید تحقیق کنید . این واجب است که اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید .

توجه داشته باشید که دستگاه معدن یاب وارداتی به خاطر نوسانات قیمت ارز ، موانع قانونی واردات و استفاده از این دستگاه ها دارای شاخص قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی خود هستند و در اکثر موارد از ارزش خرید بسیار پایینی برخوردار هستند .

دستگاه های معدن یاب حرفه ای

اگر بتوانید از یک دستگاه معدن یاب ایرانی قدرتمند بهره بگیرید ، قادر هستید در هزینه های خود به مقدار بسیار زیادی صرفه جویی کنید . نکته ای دیگر این است که خرید خود را از شرکت های معتبر و شناس که دارای مجوز های قانونی هستند انجام دهید .

در گذشته مقبره اشراف زادگان را در زیر زمین ایجاد می کردند . سپس مردار شخص را پس از فوت در آن محل قرار می دادند .

این مکان ها با گذر سالیان در زیر خاک مدفون و به عمق چند متری زیر خاک می رفتند. برای دسترسی به این اتاقک های زیر زمینی لازم است تا ورودی و دالان های آنها کشف شوند . زیرا این کار فقط با همین دستگاه ها امکان پذیر است.

معدن یاب های عادی صرفا قادر به تشخیص فلزات هستند و راهرو های زیر زمینی را تشخیص نمی دهند . یعنی با امواجی که از فلزات درون کانسنگ ها دریافت می کنند ، معدن ها را شناسایی می سازند .

معدن یاب ها معمولا از سیستم GPR و مگنومتر استفاده کرده و به تنهایی قادر به تشخیص فلزات نیستند . مگر اینکه یک معدن یاب پالسی دارای این سنسور ها هم باشد و علاوه بر شناسایی فلز قادر به تشخیص فضاهای خالی زیر زمین نیز باشد .

ویژگی های دستگاه های معدن یاب

دستگاه معدن یاب اطلاعات دریافتی را به یک نرم افزار منتقل می کند که وظیفه پردازش آنها و ارائه تصاویر را بر عهده دارد.

همانطور که در زمان گذشته به آن اشاره کردیم ، معروف ترین نرم افزار در این زمینه نرم افزار ویژوالایزر شرکت OKM آلمان میباشد که در ۹۰ درصد دستگاه های ساخت ایران نیز استفاده میشود.

معادن و اتاقک های زیر زمین با رنگ های مختلفی در این نرم افزار نمایش داده می شوند . اپراتور فلزیاب باید آنها را تشخیص بدهد و پس از خطا گیری اقدام به اسکن دوباره و سپس حفاری کند.

این دستگاه ها از دو سیستم حرفه ای مگنومتر و GPR برای کشف حفره ها و فضاهای خالی استفاده می کنند . با ادغام این سیستم ها با سیستم پالسی یک فلزیاب حفره زن به وجود می آید که می تواند سیستمی کامل و پر استفاده باشد .

خرید دستگاه های معدن یاب

دستگاه های قلابی در مارکت خیلی یافت می شوند که فقط به ارائه یک تصویر رندوم و بی ربط می پردازد . این دستگاه ها توسط کلاهبرداران تحت عنوان فلزیاب تصویری امریکایی ، آلمانی و … به فروش می رسند . این گنج یاب های دست ساز عملا هیچ کاربردی ندارند . در واقع عمق کاوش آنها کمتر از یک متر است و فقط باعث هدر رفتن وقت و هزینه کاوشگران می شوند .

معدن یاب تصویری پس از اسکن زمین اطلاعات دریافتی را ذخیره می کند و اگر دستگاه دارای نمایشگر باشد که اپراتور می تواند تصاویر را به صورت زنده از نمایشگر مشاهده کند وگرنه داده ها را با کمک نرم افزار های تحلیل مانند نرم افزار ویژوالایز بروی لپ تاپ می توان تجزیه تحلیل کرد.

در تصاویر گرافیکی و سه بعدی ارائه شده به راحتی می توان معدن ها و اتاقک ها را تشخیص داده و اهداف را کشف کرد و همچنین اطلاعات بسیار خوبی را از ساختار لایه زمین در اختیار کاوشگر قرار می دهد.

برای خیلی از افراد که از دستگاه های فلزیاب برای گنج یابی و دفینه یابی استفاده  می کنند داشتن قابلیت و توانایی معدن یابی یک قابلیت بسیار مهم و کاربردی است.

سخن پایانی

پیشنهاد شرکت ما این است که پیش از خرید یک دستگاه فلزیاب ، به خصوص در مواردی که قصد دارید یک دستگاه گران قیمت خریداری کنید ، میزان تحقیق مورد نیاز را انجام داده و اطلاعات کافی را به دست بیاورید و سپس اقدام به تهیه آن کنید .
مشاوران ارشد در این زمینه شرکت فلزیاب آماده مشاوره رایگان به صورت حضوری ، تلفنی و مجازی به شما مشتریان گرامی جهت تهیه انواع فلزیاب می باشد .
شرکت ما مناسب ترین و موثرترین دستگاه ها را از میان برند ها و تکنولوژی های مختلف فلزیاب موجود در بازار به متقاضی جهت رسیدن به مقصود اصلی خویش معرفی می نماید و همچنین زمین مناسب برای آزمایش دستگاه در اختیار شما می گذارد تا شما به عنوان خریدار به دست خود هم در زمین و هم در عمق خاک ، سیستم این دستگاه را تست کرده و همچنین با کارایی آن به طور کامل آشنا گردید .

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس جهت مشاوره:

مهندس پاکزاد 09124140052

 

ارسال دیدگاه