نماد ماه در گنج یابی

نماد ماه در گنج یابی

نماد ماه در گنج یابی

در دنیای گنج یابی نماد ها و نشانه های زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها معانی خاص خود را دارند . نشانه های گنج یابی می تواند به ما اطلاعات زیادی در زمان کاوش بدهد . مادامی که ما شروع به طلایابی می کنیم و قصد شناسایی دفینه ها را داریم باید بسیار دقت به خرج دهیم . خصوصا در زمانی که تکنولوژی فلزیابی که داریم از آن بهره می گیریم ، خیلی پیشرفته نیست .

نماد ماه به چه معناست ؟

تناقض تابش نور بین ارتفاعات درخشنده و تاریک باعث آفریده شدن الگوهایی می‌شوند که از دیدگاه فرهنگ های مختلف به اشکالی مانند انسانی در ماه ، بوفالو ، خرگوش و اجسام و اشکالی دیگر دیده شده‌اند .

ماه در خیلی از تمدن های باستانی در قرون پیشین دارای شخصیت خدای قمری و دیگر پدیده های فرا زمینی و ماورا طبیعی بوده است . ترویج مناظر طلاع بینی ماه تا امروزه نیز ادامه دارد . در شمایل نگاری و اشکال بین النهرینی هلال نماد اصلی نانا سین می باشد .

در اشکال هنری یونان باستان سلنه ، ایزدبانوی ماه دارای یک هلال ماه در پوشش سر خود وجود دارد ؛ آرایش شکلی این هلال به گونه ایست که به عنوان یاد آوری از شاخ نیز می توان از آن نام برد . چیدمان ماه و ستاره نیز به عصر برنز باز می گردد ، جایی که این نماد نمایانگر ترکیب ماه و سیاره زهره یا ماه و خورشید بوده‌ است .

این نماد به‌عنوان نشان خدایان یونانی هکاته و آرتمیس مشخص است . سپس به واسطه حمایت الهه جادو هکاته ، به‌عنوان نماد بیزانتیوم ( شهری در یونان باستان ) مورد استفاده قرار گرفت. آگاهی از این اطلاعات تکمیلی برای تفسیر نماد ماه توسط اپراتور جهت درک بهتر ، امری ضروری و واجب می باشد . در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی معنی و مفهوم نماد ماه در طبیعت از دیدگاه ایران باستان بپردازیم .

نماد ماه در ایران باستان چیست ؟

مردم ایران زمین ، از دوران ماقبل تاریخ تا پایان دوره ایران باستان ، نماد ماه در گنج یابی را به عنوان نماد ایزدبانوی مادر و باروری تقدیس و ستایش می نمودند .

یکی از جاذبه های قمر ماه ، که به اعتقاد بعضی ها قمر مصنوعی به احتساب می آید ؛ برای انسان های نخستین ، تغییر شکلی داشت که آن ها را به تفکر فلسفی درباره این اختر تابناک وادار کرد .

همانطور که می دانید ماه در زمان های متفاوتی کامل و گاهی ناقص و سپس ناپدید می شود . و این چرخه قمر تا ابد ادامه دارد . این اتفاق شبیه به زندگی بشر که بعد از متولد شدن بزرگ شده و رشد می کند .

سپس در سرازیری کسر و نقصان افتاده و سر انجام با فرا رسیدن مرگ از دیده ها ناپدید میگردد . در واقع این اشاره به مقبره های اسلامی دارد که بدون بار و یا دفینه می باشد . نماد ماه در بعد هایی از تاریخ اشاره به جهت طلوع و غروب خورشید دارد . در سر راه کاروانسرا ها این نشانه به وفور به چشم میخورد .

اما در هردو دین زرتشت و اسلام ، پس مرگ ، رستاخیزی نیز وجود دارد و چنین بود که حرکت ماه با سرنوشت انسان از ابتدا رقم خورد .  این تناوب بی پایان و جاودانگی بازگشت ماه ، از آن اختری ساخت که به طور کلی کوکب ضرب آهنگ های زندگیست . بنابراین آن قدر ها نیز شگفت آور نیست که از دیدگاه انسان های دوره نخستین ، ماه ؛ خالق آب و باروری باشد .

نماد ماه در گنج یابی نشانه چیست ؟

نماد ماه ، نشانه ای کمیاب اما فوق العاده خاص است . ماه قمر بخشنده باران به شمار می‌رود و از همین رو با باروری در ارتباط است .

عقیده بر این است که باروری جانوران کاملا همانند حاصل خیزی گیاهان ، تابع ماه می باشد . ماه با مرگ نیز همچین بی ارتباط نبوده است . زیرا به مدت سه شب در آسمان دیده نمی شود .

ولی در واقع این نوع مرگ ، نوع دیگری از زندگی است . در اساطیر ایرانی ، ماه خاصیت پاک کنندگی و تطهیر هم دارد .جستجو در علامت ماه را عموما در جهت دهانه باز آن باید انجام داد . در این جهت احتمال پیدا کردن تپه های باستانی بسیار زیاد است .

اگر قرص ماه تمام باشد و قطر آن به طرف پایین جهت داشته باشد ، امکان وجود غار در اطراف هست . اگر در داخل هلال ماه علامت مثبت باشد ، دفینه در شعاع پنج متری اطراف نشانه است . هنگامی که در کنار نشانه ماه بر روی یک سنگ ، علامت ستاره نیز دیده شود ، احتیاج است که در امتداد بلندترین زاویه ستاره حرکت کرد .

ستاره چهار گوشه ای تو پر به معنای خطر است . ستاره شش گوشه ای نیز به معنای وجود تله می باشد .

نماد هلال قمر در گنج یابی به چه معناست ؟

همانطور که ذکر شد ، نظرات دیگری نیز درباره این مورد وجود دارد . برای مثال مشخص می کند علامت هلال قمر در دفینه یابی ، اشاره به مقبره اسلامی دارد که بدون بار دفینه با ارزش می باشد . زیرا همانطور که می دانید در این مذهب ، انسان با هیچ اشیای مضافی دفن نمی شود .

در نتیجه حفاری قبر در چنین شرایطی اتلاف وقت به شمار می رود . نماد ماه در بعد از تاریخ اشاره به مسیر طلوع و غروب خورشید دارد . در سر راه کاروانسرا ها این نشانه فراوان به چشم می خورد . در اطراف بسیاری از نماد های نمایان ماه یافت شده در ایران ، جوغن و یا چاه پلمپ شده نیز مشاهده شده است . جهت اطلاع از نماد جوغن در گنج یابی بر روی کلمات مورد نظر کلیک کنید .

بهتر است این نکته را در نظر بگیریم که نماد شناسی و شناسایی محل دفینه ها از روی نشانه ها یک علم حرفه ای است که کتاب های نوشته شده مختص به خودش را نیز دارد . در نتیجه با کمی تحقیق اینترنتی نمی توان به مرجع آن علم دست پیدا کرد . بنابراین این دانش نیازمند تلاش جدی و مصمم برای یادگیری است و امری واجب برای گنج یابی به شمار می رود .

سخن پایانی

برای کشف قیمت معمول و نرخ درست هر دستگاه ، می توانید در بازار گنج یابی تحقیق نموده و با گشت و گذار در وبسایت های شرکت های معتبر ، از این اطلاعات بهره مند شوید . هرچند از آن جا که این کار نیز آسان نبوده و احتیاج به زمان زیادی دارد ، می توانید از گزینه ای راحت تر بهره ببرید .

مشاوران ارشد شرکت اهورا فلزیاب آماده خدمت رسانی همه جانبه با پاسخ گویی به هر پرسش شما به صورت حضوری ، تلفنی یا مجازی در زمینه قیمت های اصلی هر دستگاه گنج یاب و بقیه موارد به صورت رایگان می باشند .

شرکت ما مناسب ترین و موثرترین دستگاه ها را از میان برند ها و تکنولوژی های فلزیاب موجود در بازار برای رسیدن به شما برای رسیدن به مقصود اصلی خودتان معرفی می نمایند و همچنین زمین مناسب برای آزمایش دستگاه در اختیار خریدار می گذارد تا خریدار به دست خود هم در زمین و هم در عمق خاک ، سیستم این دستگاه را تست نماید و همچنین با کارایی آن به طور کامل آشنا گردد .

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس جهت مشاوره:

مهندس پاکزاد 09124140052

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
ارسال دیدگاه