نماد درخت در گنج یابی

نماد درخت در گنج یابی

در دانش نماد و نشانه شناسی ، نماد های زیادی وجود دارند که هر کدام معانی خاص خود را دارند . برخی از این نماد ها در زمانی که افراد به شکار می پردازند یا گنج یابی می کنند ، بسیار به کار می آید . اگر بخواهیم مثال های بارزی در باب این مسئله بگوییم ، می توانیم به نماد سنگ شاخص در گنج یابی ، نماد ماه در گنج یابی ، رودخانه در گنج یابی و نماد درخت در گنج یابی اشاره کنیم .

در این مقاله قصد داریم به معرفی نماد درخت در گنج یابی بپردازیم و تمام اطلاعات حول محور این موضوع را برای شما با زبانی ساده و قابل فهم شرح دهیم . در واقع از شایع ترین نشانه هایی که در گنج یابی در طبیعت با آن مواجه می شوید ، می توان به درخت ها اشاره کرد . تقریبا در هر کجایی از طبیعت به جز بیابان ها و سواحل ، درخت یافت می شود . اما در این باره که کدام درخت به ما کمک می کند یا می تواند نزد ما مفید باشد ، جای بحث وجود دارد . این مقاله به همین منظور می باشد .

معنی و مفهوم نماد درخت

در کل ، در زمان تحلیل های نماد شناسی و گیاه شناسی و همچنین در هنگام گنج یابی ، عمر یک درخت برای ما بسیار حائز اهمیت می باشد . هرچه یک درخت ستبرتر ( بزرگتر ) و بلندتر باشد ، سن بیشتری را دارا می باشد .

با بالا رفتن سن درختان ، لایه‌های دیگری در زیر پوستشان تشکیل می شود . رنگ لایه‌ای که در فصل سرما یعنی زمستان به وجود می‌آید ، با لایه‌ای که در ماه های گرمتر سال به وجود می آید فرق دارد . این اختلاف رنگ لایه ها به ما کمک می کند تا عمر درخت را با تحلیل آن ، تعیین کنیم .

مادامی که درختی بریده می شود ، در سطح بریدگی حلقه هایی مشاهده می شود که درون یکدیگر قرار دارند . به طور مثال اگر درختی 20 حلقه در مقطع خود دارا باشد ، تقریباً بیست ساله است و درختی که 60 حلقه دارد تقریباً شصت سال سن دارد . این روش ساده ترین روش تعیین سن درختان است .

اما در این روش برای شمارش حلقه ها حتما نیاز است که درخت قطع شود . در نتیجه اگر بخواهیم به طور تقریبی بدون قطع کردن درختان ، سن آنها را حدس بزنیم ، صرفا قطر کنده می تواند کمکان کند . گنج اگر در یک فضا وجود داشته باشد ، همیشه در درختان سالخورده است . به هیچ عنوان به درختانی که کمتر از 10 سال سن دارند حتی مشکوک نیز نشوید .

نماد درخت در اسلام و ایران باستان

درخت به خودی خود ، نماد حیات و زندگی است .

در حالت مکمل ، رمز باروری پایان ناپذیر ، سرچشمه بی مرگی و مظهر حقیقت مطلق یا هستی است .

انسان در بعضی از فرهنگ ها گاهی تا سرحد پرستش درخت نیز پیش رفته است . در پاره ای دیگر از فرهنگ های خارجی ، برای نوع انسان منشاء گیاهی قائل بوده اند .

در ادیان مختلف ، ایمان به تقدس درخت در سه شکل درخت کیهانی ، درخت زندگی و درخت معرفت متجلی می شود . درخت کیهانی ، درختی است که رمز آفرینش کیهان است ، درخت زندگی در مرکز عالم قرار دارد و منشاء زندگی همه موجودات دیگر است .

درخت زندگی در مرکز بهشت بوده است و انسان با خوردن از میوه ممنوعه آن ناچار به خروج از بهشت می شود . از رهگذر اعتقادات ایرانیان باستان درخت در اشکال متفاوت بر آثار هنری پیش از اسلام ظاهر می گردد . بعد از ظهور اسلام ، آموزه های دینی با فرهنگ و هنر ایران باستان در می آمیزد و به آنها گسترش و اعتلایی عمیق می بخشد .

نتیجه همین اهمیت فوق العاده درخت در فرهنگ جوامع بشری است که نماد تصویری درخت به هزاران شکل متفاوت بر آثار هنری ظاهر می شود . نقش درخت با تزیینات اسلامی عجین می شود . سپس به وفور بر آثار هنری پس از اسلام نیز تکرار می شود . در مطالعه پیش رو ، به نقش درختان در هنر ، سیر تحول و تغییر درخت در دوره های مختلف این سرزمین پرداخته می شود .

تفسیر نماد درخت در گنج یابی

در ابتدا معرف حضورتان شدیم که اهمیت یک درخت در گنج یابی ، در وهله و اولویت اول فقط به سن آن است .

مادامی که یک درخت قدیمی را پیدا کردید ، نگاه کنید ببینید آیا در درخت میخ وجود دارد یا خیر . در صورت وجود ، اصولا باید 2 نوع میخ وجود داشته باشد .

یکی میخ کولی و دیگری میخی از صلیب می باشد . در حالی که میخ کولی از دفن خبر می دهد و میخ صلیب نشانه مقبره است . اگر میخ در درخت صلیب باشد ، این همان هنگامی است که از کنار درخت نگاه می کنید .

سپس بدون اینکه خیلی فاصله بگیرید ، مزاری را خواهید یافت . درخت برای برکت قبر کاشته شده و به متوفی داده شده است . در نتیجه شما با مشاهده میخ ، باید امیدوار شوید . زیرا همین نشانه به معنی این است که قرار نیست حفاری شما بی نتیجه بماند .

دفینه موجود در درخت در زمان گنج یابی

در صورتی که درخت ، طوری که در این مقاله ذکر شد ، وجود داشت ، باید حالا حواستان را جمع کنید . دفینه به طور دقیق در آکس درخت قرار دارد که شما به عنوان اپراتور ، از کنار درخت باید بکاوید .

سپس به شکل پلکانی به زیر درخت بروید . البته ریشه های درخت مزاحم هستند پس در چنین زمانی به یک تبر جنگلی یا چاقوی کلمبیایی احتیاج پیدا می کنید .

ولی باید به هر نحوی از آن عبور کنید فقط در یک مورد باید از درخت کمی فاصله بگیرید برای درختانی که روی شیپ تپه کاشته شدند به خاطر بالا رفتن وزن درخت کمی به سمت پایین تپه حرکت می کند .

در این مورد باید از بالای درخت به سمت پایین حفاری شود . اين موارد معمولا در مكان های خاص يافت مي شود . در نزديكي ممكن است امام زاده يا چشمه خشک شده ای وجود داشته باشد که معمولا درختان به تعداد 3 عدد در نزديكی هم قرار دارند .

جنس اكثر اين نوع دفينه ها كوزه سكه كه دارايی افراد طبقه پايين جامعه بود و برای موارد خاصی مثل مسافرت يا جنگ مورد استفاده قرار مي گرفته است . این نقطه ها با دستگاه گنج یاب مناسب مورد بررسی قرار می گیرند .

سخن پایانی

جهت آگاهی از شاخص قیمت و نرخ معمول هر دستگاه ، می توانید در بازار طلایابی و فلزیابی تحقیق نموده و با گشت و گذار در سایت های شرکت های معتبر ، از این اطلاعات آگاه شوید . هرچند از آن جا که این کار آن قدر که به نظر می آید سهولت نداشته و نیاز به زمان زیادی دارد ، می توانید از گزینه ای راحت تر بهره ببرید .

مشاوران ارشد شرکت ما آماده خدمت رسانی همه جانبه با پاسخ گویی به هر پرسش شما به صورت حضوری ، تلفنی یا مجازی در زمینه قیمت های اصلی هر دستگاه فلزیاب و بقیه موارد به صورت رایگان می باشند .

شرکت ما مناسب ترین و موثرترین دستگاه ها را از میان تمام تکنولوژی ها و مارک و برند های فلزیاب موجود در بازار به شما برای رسیدن به مقصود اصلی خودتان معرفی می نماید و همچنین زمین مناسب برای آزمایش دستگاه در اختیارتان می گذارد تا شما به دست خود هم در زمین و هم در عمق خاک ، سیستم این دستگاه را تست نمایید و همچنین با کارایی آن به طور کامل آشنا گردید .

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس جهت مشاوره :

مهندس پاکزاد 09124140052

ارسال دیدگاه